آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

طعم غذا در هواپیما به چه دلیل تغییر می‌کند؟

  • تاریخ : 13 شهریور 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 2979

طعم غذا درهواپیما به چه دلیل تغییر می‌کند؟

حتما شما هم به این مسئله فکر کرده اید که چرا غذا هواپیما هیچگاه خوشمزه نیست. یا این که چرا برخی غذاها در پرواز طعم های متفاوتی دارند. خوب است بدانید که این فقط برای شما اتفاق نمی افتد و تقریباً تمامی مسافران از غذا هواپیما ناراضی می باشند. جالب تر از همه که اصلا به نوع غذا بستگی ندارد، و همگی مربوط به ارتفاع و فشار محیط کابین هواپیما می باشد. در اینجا به مواردی که باعث می شوند طعم غذا در هواپیما تغییر کند و راه حل های کاهش آن اشاره کرده ایم. تا پایان همراه طاهاگشت باشید.

در طول پرواز شما در ارتفاع 9 هزار متری ( 30 هزار پایی ) از سطح زمین قرار دارید. و قرار است مدتی را در یک صندلی به انتظار بنشینیید. این انتظار و پرداخت هزینه تقریباً بالا برای خرید بلیط هواپیما، این توقع را به وجود می آورد که غذایی بسیار خوب برای شما سرو شود. اما با این حال با خوردن یک تکه غذا، طعم متفاوت و آن شما را شکه خواهد کرد. گرچه به راحتی می توان خطوط هوایی را برای سرو غذای بی ارزش مقصر دانست، اما مشکل پیچیده تر می باشد زمانی که چیزی در هواپیما می خورید، چندین عامل در توانایی چشایی شما برای لذت بردن از غذا تاًثیر می گذارد.

 

دلایل تغییر غذا در هواپیما

 

پخت انبوه و دوباره گرم کردن غذا

به دلیل این که غذا به صورت انبوه تولید و وارد هواپیما می شود، به صورت بسته بندی به مسافران ارائه می شود. که خود یکی از دلایل کم شدن جذابیت وعده های غذایی پرواز می شود. برای پخت غذاهای هواپیما قوانین و اصول خاصی وجود دارد که تمامی ایرلاین ها باید آن را رعایت کنند، به طور مثال پخت تمام مواد غذایی روی زمین چند ساعت قبل از پرواز انجام می شود. این به این معنی می باشد که تمامی وعده های غذایی یخ زده در هوا دوباره گرم می شود. همین مسئله باعث پایین آمدن کیفیت غذا می شود.  

سس اضافه

پرسنل خطوط هوایی در طول پرواز، مجبور هستند در مدت کوتاهی تعداد زیادی وعده غذایی را دوباره گرم و به سرعت سرو کنند، همین مسئله باعث خشک شدن غذا می شود. به همین دلیل معمولا در هنگام پخت غذا سس یا آبگوشت غذا را بیشتر از حالت عادی اضافه می کنند که باعث تغییر مزه غذا نیز می شود.

 

چرا غذا هواپیما خوب نمی باشد

 

هوا داخل کابین باعث تغییر حس بویایی و چشایی شما می شود

یکی از اصلی ترین دلایل بد مزه شدن غذا هواپیما، هوا داخل کابین در هنگام پرواز می باشد. هنگامی که شما درارتفاع 30 هزار فوتی از سطح زمین قرار دارید، کابین دارای فشار کم، هوای خشک، رطوبت کم و سر و صدای پس زمینه می باشد، همه این عوامل در حس بویایی و چشایی شما تاًثیر می گذارد. بینی و دهان شما می تواند خشک شود و جوانه های بویایی شما را ضعیف کند.

به همین دلیل آشپز ها با اضافه کردن نمک و شکر اضافی سعی در جبران طعم غذا می کنند. اما متاسفانه تاًثیر چندانی بر شفافیت مزه غذا ندارد. و تنها باعث تغییر بد طعم غذا می شود. صداهای بلند و طولانی در درک برخی حس ها اختلال ایجاد می کنند. به طور کلی هواپیما نیز دارای صداهای بسیاری می باشد، همین مسئله نیز به طور ناخودآگاه باعث می شود که لذت کافی از غذا خود نبرید.

 

طعم غذاهای هواپیما

 

استرس در طول پرواز

مسافرت با هواپیما و یا حتی آغاز یک سفر، تا حدودی باعث ایجاد استرس در برخی افراد می شود؛ احتمالاً این مسئله تاًثیری در میزان لذت بردن شما از غذا می شود. چای بابونه می تواند بسیار تسکین دهنده باشد، اگر احساس می کنید که احتیاج به این آرامبخش دارید می توانید چای کیسه ای بابونه را با خود به پرواز ببرید.

کلاس پروازی

به طور کلی تمامی ایرلاین های سراسر جهان، در سال های اخیر توجه بسیاری به کیفیت غذاهای خود داشته و اقدامات بسیاری نیز انجام داده اند، اما با این وجود نوع کلاس پروازی که انتخاب می کنید در کیفیت غذایی که برایتان سرو می شود، تاًثیر بسیاری دارد. معمولا مسافران کلاس اکونومی معمولی ترین غذای هواپیما را دریافت می کنند. اما مسافرانی که بلیط هواپیما بیزینس و بلیط هواپیما فرست کلاس را تهیه کرده اند بهترین غذا را دریافت می کنند.

 

چرا غذا در هواپیما طعم دیگری دارد.

 

در شرکت های هواپیماسازی نیز هواپیماهایی به سفارش برخی ایرلاین های مطرح جهان ساخته می شود که با تکنولوژی روز فشار هوا داخل کابین را بهبود می بخشند. همین باعث می شود مسافران راحت تر طعم غذا را درک کنند.

البته ایرلاین های اول جهان برای غذای بخش فرست و بیزینس سرآشپز های معروف و به نام را استخدام کرده اند، تا غذایی تازه و بسیار با کیفیت سرو شود.

البته امروزه تمامی ایرلاین ها غذاهای بسیار خوبی برای مسافران سرو می کنند و اصلی ترین و شاید بتوان گفت تنها دلیل تغییر طعم غذا در پرواز، هوا داخل کابین و مسزان استرس فرد می باشد.

آژانس هواپیمایی طاها گشت