آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

جاهای دیدنی ترکیه در سال 2019

  • تاریخ : 11 خرداد 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 2044

جاهای دیدنی ترکیه

جمهوری ترکیه، کشوری است با تاریخ و فرهنگی عمیق که به عنوان یک ملت مدرن در سرزمینی باستانی قرار گرفته است. این جمهوری پس از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی، توسط مصطفی کمال پاشا بر اساس اصل جدایی دین از سیاست پایگذاری شد.   

 

ترکیه  

 

ترکیه محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا می باشد؛ و از سه طرف توسط سه دریای سیاه، مدیترانه و اژه احاطه شده است. به طوری که می توان گفت این کشور از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و مهمی برخوردار است. این کشور آسیایی - اروپایی در کنار موقعیت جغرافیایی مهمی که دارد، از نظر صادرات و ترانزیت کالا در منطقه نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و همچنین صنعت توریست و گردشگری آن نیز در چند دهه گذشته توانسته است جایگاه ویژه ای در سراسر جهان برای خود باز کند. تمام این ویژگی های مهم ترکیه را به کشوری مهم در  منطقه و جهان تبدیل کرده است.

کشور ترکیه از سمت شرق خود در حدود 454 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران دارد. این نزدیکی و محبوبیت توریستی این کشور بلیط هواپیما و تور ترکیه را در لیست پرفروش های ایران قرار داده است. البته ایرانیان بسیاری از طریق راه زمینی نیز به این کشور سفر می کنند، اما اکثریت سفر با هواپیما را ترجیح می دهند. در ادامه با طاهاگشت می خواهیم با جاهای دیدنی ترکیه آشنا شویم.

دریاچه وان

دریاچه وان که به آب آبی استثنایی اش مشهور شده است، بزرگترین دریاچه ترکیه با 755.3 کیلومتر مربع مساحت می باشد. این دریاچه که در غرب شهر وان ترکیه واقع شده است،  دارای سواحل شنی و آبی بسیار شفاف و نمکی است که برای شنا بسیار مناسب می باشد.

با توجه به افسانه هایی که مردم محلی می گوبند، در دریاچه هیولا نیز وجود دارد، شبیه  به افسانه های هیولای Loch Ness.

 

دریاچه وان

 

آبشار تورتوم

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ترکیه، آبشار تورتوم در شمال ارزوروم واقع در منطقه آناتولی شرقی می باشد. این آبشار بزرگترین آبشار ترکیه می باشد که حدود 48 متر ارتفاع دارد.

 از زمان تکمیل سد تورتوم  و نیروگاه برق آبی در سال 1960، آب از دریاچه تورتوم از طریق کانال ها و تونل ها گرفته شده و اجازه می دهد تا به توربین ها برسد. و آبشار تنها از آب اضافی تغذیه می کند، بنابراین در حال حاضر تنها برای یک دوره بسیار کوتاه در ماه های می و ژوئن دریاچه آب دارد و سطح آب آن فوق العاده بالا است. در طول ماه های دیگر، آبشار تقریبا خشک می باشد.

 

آبشار تورتوم

 

آماسیا

در شمال ترکیه شهر کوچک و زیبایی با نام آماسیا در دره ای باریک در ساحل رودخانه یشیلیرماک ( دریاچه سبز ) وجود دارد. این شهر کوچک و دنج یکی از زیباترین مناطق ترکیه می باشد که شاید تعداد محدودی از گردشگران این کشور از آن دیدن کرده باشند.

طبق سرشماری های انجام شده آماسیا در حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد. و به دلیل آب و هوایی مناسب و طبیعتی خاص و زیبا مشهور شده و هر ساله تعداد زیادی به جمعیت و گردشگران ان افزوده می شود.

 

شهر آماسیا

 

شهر افسوس

شهر افسوس یکی از بزرگترین سایت های باستان شناسی رومی در شرق مدیترانه می باشد؛ که از شهرکوش آداسی به راحتی قابل دسترسی می باشد. این شهر باستانی که در حال حاضر تنها ویرانه ای از تمدن یونانیان در مدیترانه می باشد؛ همه ساله توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

شهر افسوس بیشتر به دلیل معبد آرتمیس، یکی از هفت عجایب جهان، و وجود یکی از هفت کلیسا آسیا که در کتاب یوحنا نیز از آن نام برده شده است، مشهور می باشد.

 

شهر افسوس

 

دریاچه اوزون گل

این دریاچه در دره ای در نزدیکی شهر ترابزون ترکیه، در روستایی به همین نام قرارگرفته است. این دریاچه، روستا و دره زیبا یکی از معروف ترین جاهای دیدنی این کشور می باشد. هر مسافری که از این دره دیدن کرده است شیفته آن شده است.

به گفته گردشگرانی که از این روستا و دریاچه بازدید کرده اند. این منطقه شبیه به مناظر سوئیس یا آلپ می باشد. خانه های سنتی ترکیه، مناظر چشم انداز، و طبیعت بکر این دره آن را بسیار محبوب کرده است.

دریاچه اوزون گل در فاصله 90 کیلومتری ترابزون قرار دارد که با اتومبیل حدود یک ساعت و 35 دقیقه زمان می برد تا به آن برسید.

 

دریاچه اوزون گل

 

قلعه مامور Mamure

یکی از مکان های تاریخی و مهم ترکیه که جز میراث جهانی یونسکو نیز می باشد، مامور قلعه قرون وسطایی است که توسط حاکمان ارمنی ساخته شده است. از آن زمان تاکنون چندین بار در طول دوره بیزانس و جنگ های صلیبی نابود شده و دوباره بازسازی شده است.

 

قلعه مامور

 

پاموک کاله

پاموک کاله منطقه ای در جنوب غربی ترکیه می باشد که در حدود 400 هزار سال قبل بر اثر زلزله ای که در منطقه رخ داده است، باعث جابه جایی دره ها و بیرون زدن چشمه های آب گرم آن منطقه شده است. آب های جاری این چشمه ها باعث ته نشین شدن کانی کربناتی شده و تراس های منطبق زیادی با آب های فیروزه ای رنگ به وجود آورده است.

نام پاموک کاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای می باشد. که در میان گردشگران ایرانی نیز بیشتر با نام قلعه پنبه ای شناخته می شود.

این مکان برای مدت طولانی است که در میان گردشگران سراسر جهان مشهور می باشد. حتی قبل از گردشگران خارجی، به دلیل داشتن چشمه های اب گرم بسیار مورد توجه مردم محلی و بومی بوده است. علاوه بر چشمه های آب گرم منطقه، می توان از خرابه های باستانی شهر هیراپولیس نیز دیدن کرد. ویرانه های رومی ها به خوبی در این منطقه محافظت شده و مسحق این می باشندکه پس از خرید بلیط این کشور برنامه ای برای بازدید از این میراث یونسکو نیز داشته باشید.

 

پاموک کاله

 

شهر باستانی میرا

یکی دیگر از جاذبه های مهم ترکیه این شهر باستانی در منطقه آناتولی، در نزدیکی استان آنتالیا می باشد. میرا یکی از شهر های مهم امپراتوری رم بوده است که از سال 2005 به بعد با نام دمره شناخته می شود. این شهر در قرن دوم میلادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است و معبد آرتمیس الوترا که مربوط به آن دوره می باشد هم اکنون مهم ترین سازه این شهر باستانی می باشد.

برای بازدید از این مجموعه تاریخی و جذاب می توانید همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 شب در شش ماه اول سال و از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در شش ماه پایانی سال به ان مراجعه کنید. هزینه بلیط ورودی شهر باستانی میرا در حدود 20 لیر ترکیه می باشد.

 

شهر باستانی میرا

 

شهر آلاچاتی

قطعا بی علت نیست که تور ترکیه، یکی از محبوب های جهانی می باشد. آلاچاتی یکی دیگر از شهر های توریستی و کوچک ترکیه می باشد که خود به تنهایی باعث ورود گردشگرانی به کشور می شود.

آلاچاتی نام شهری ساحلی و کوچک در فاصله یک ساعته از شهر ازمیر تریکه می باشد. که برای خانه های سنگی با پنجره های رنگارنگ و بالکن های آویزان بسیار مشهور می باشد.این شهر در حدود 11 هزار نفر جمعیت دارد.

 

شهر آلاچاتی

 

خاتوشا

خاتوشا پایتخت امپراتوری هیتی ها بوده است که امروزه تنها قسمتی از آن باقی مانده و تبیل به جاذبه ای مهم از ترکیه و یکی از میراث جهانی یونسکو شده است.

این شهر باستانی طبق شواهد در حدود 2000 سال پیش بنیانگذاری شده است. این جاذبه تاریخی خلی شناخته شده نمی باشد و گردشگر زیادی نیز از آن بازدید نمی کند، اما اگر برایتان ممکن بود در سفر به ترکیه برنامه ای برای بازدید از خاتوشا نیز داشته باشید، چراکه بدون شک ارزش یک بار دیدن را دارد.

 

خاتوشا

 

استانبول

اگر برای اولین بار است که مسافر این کشور جذاب و دیدنی می شویدف بهترین گزینه بازدید از شهر استانبول می باشد. 

استانبول مهم ترین شهر ترکیه و محل اتصال دو قاره اروپا و آسیا می باشد. این شهر تاریخی با جای دادن  جاذبه های تاریخی بسیار، فراهم کردن امکانات تفریحی مدرن، مراکز خرید و میلیون ها امکانات و ویژگی های دیگر به مهم ترین شهر ترکیه تبدیل شده است که در مجموع بیشترین جاهای دیدنی و جذاب ترکیه در این شهر فوق العاده قرار دارد.

 

استانبول

 

استانبول همچنین مهم ترین شهر فرهنگی ترکیه می بشد که در دوران باستان با نام بیزانس شناخته می شده است. که جاذبه های مهم همچون مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، تنگه بسفر، برج گالاتا، برج دختر و ... را در خود جای داده است. 

می توانید از این قسمت اقدام به خرید بلیط هواپیما استانبول نمایید.

آژانس هواپیمایی طاها گشت