آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

مکان های دیدنی سنت پترزبورگ

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 3192

موزه های دولتی هنرهای تجسمی پوشکین

 

این موزه که بزرگترین موزه هنری در مسکو می باشد توسط ایوان ولادیمیرویچ تسواتف بنا نهاده شده است وآثار هنرمندانی نظیر ونگوگ،گوگن،پیکاسو،ماتیس و دوفرنی در این موزه قرار دارد.پسر خوانده سفیر هلند بعد از جراحت شدید در این محل جان سپرد و این روز را در پتربورگ عزای عمومی اعلام کردند.


 

شبهای سفید

 

شبهای سفید در سن پترزبورگ یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر بزرگ و تاریخی روسیه نیز به شمار می رود.سن پترزبورگ که پر جمعیت ترین شهر اروپا پس از لندن ،پاریس و مسکو است هر ساله حدود 8میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می کندکه بیشتر این گردشگران در فصل تابستان و برای دیدن همین پدیده نادر(شبهای سفید)به این شهر سفر می کنند.


 

 

 

قلعه پتروپاولفسکی

 

 

 

شهر پتروپاولوفسکی ابتدا بر روی جزیره خرگوش ها احداث شده بود.از جمله امور مهمی که پتر کبیر انجام داد می توان به تبدیل شش دژ خاکی به سنگی در محل برآمدگی دیوار قلعه پتربورگ اشاره کرد. پتر کبیر دستوری صادر کرد که ورود هر کشتی یا کاروانی به داخل همراه با ارائه سنگ و مصالح ساختمانی به جای پرداخت پول امکان پذیر بود.


 

 

برفراز دروازه پتروفسکی نماد روسیه( عقاب دو سر ) تعبیه شده و با نقش های برجسته تزئین شده است. پشت دروازه و در سمت راست، ساختمان توپخانه ای و سمت چپ ساختمان مهندسان قرار دارد. ساختمان دژبانی نیز در مجاورت کلیسای پتر پاولوفسکی واقع شده که گروهی از ژنرال های مورد تایید امپراطور در آن مشغول بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

بالشوی گوستینی دور

 

بازار بالشویی گوستینی دور یکی از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ که بیش از 100فروشگاه را شامل می شود درخیابانی به طول یک کیلومتر واقع شده است.این بازار قدیمی در بین اولین بازارهای سر پوشیده به سبک طاق نما در جهان قرار دارد.

 

در این بازار می توان انواع اجناس از قبیل پوشاک، اسباب بازی، جواهرات و پوشاک را خریداری نمود ولی این بازار نسبت به سایر مراکز گران تر است.




 

دهکده تزارها

 

دهکده تزارها قصر باشکوهی است که در جنوب روسیه قرار دارد.این دهکده محل استراحت تزارهای روسیه در فصل تابستان بوده است. گالری کامرون، کاخ باشکوه کاترین، پارک زیبای کاترین همراه با دریاچه زیبای آن، قصر الکساندر از جمله مهمترین قسمت های این دهکده می باشد. این قصر یک سالن 300متری با پله های بزرگ و اتاق های نشیمن دارد که با آب طلا و آینه کاری تزئین شده است.


 

 

یک دریاچه مصنوعی در مرکز پارک واقع شده است و سمبل پیروزی ارتش روسیه برنیروی دریایی عثمانی در سال1770 در دریای سیاه می باشد. از ویژگیهای منحصر به فرد کاخ امپراطورها، اتاقی مملوء از کهربا می باشد به طوری که تمام وسایل این اتاق از قبیل میز و صندلی و تزئینات دیوار و سقف از سنگ کهربا ساخته شده است که توجه همگان را به خود جلب می کند.


 

 

 

پترگوف

 

مجموعه چشمگیری از کاخ ها، پارک ها و فواره ها که به عنوان اقامتگاه توسط تزارهای روسی مورد استفاده قرار میگرفت، در سال 1723 و توسط پتر کبیر احداث شد. نمای شمالی کاخ متشکل از پاولیون ها و کاسکاد می باشد و در مرکز این ساختار کاسکاد عظیم قرار دارد که روایت کننده پیروزی روسیه بر سوئدی ها در زمان پترکبیر می باشد. طرفین کاسکاد را مجسمه های مرمری ایتالیایی احاطه کرده اند.


 

در قسمت غربی پارک پائینی مجموعه مارلینسکی قرار دارد که اقامت پادشاه فرانسه لوئیس14 نیز در آن بوده است. ساختمان "کلیسا" در قسمت شرقی و بنای "آرم" در قسمت غربی قرار دارد که آرم روسیه (عقاب دو سر) در بالای ساختمان آرم واقع شده و حکم بادنما را دارد.



  

کلیسای اسحاق

 

دو میدان اسحاق و دکابریستف توسط کلیسای اسحاق به هم متصل می شوند. کلیسای اسحاق در میان سایر کلیساهای گنبددار از نظر اندازه مقام چهارم را دارد. سنگ های مرمر رنگی، نقاشی های فراوان، موزائیک و طلاکاری از ویژگیهای منحصر به فرد کلیسای اسحاق می باشد.هنرمندان و صنعت گران معروفی در جهان همانند کارل برولوف،فندور برونی،پتر باسین،ایوان ویتالی در جلوه آرایی این کلیسا خدمات شایانی انجام دادند. در میدان اسحاق پل آبی عریضی وجود دارد و این میدان در گذشته میدان مارینسکی نام داشت.هتل آستوریا و هتل آنقلتردر قسمت شرقی این میدان قرار دارد.

 

 

بازار سوغات

 

این بازار که پشت کلیسای عیسی منجی واقع شده یکی از مراکز خرید انواع سوغات روسیه می باشد.این بازار محل فروش اجناس دست دوم یا ارزان قیمت می باشد.سوغات مخصوص روسیه که عروسک های ماتروشکا در این بازار به فروش می رسد.


 

کلیسای خون مقدس

 

این کلیسا با الهام ازکلیسای واسیلی مقدس مسکو و در محل ترور الکساندر دوم به دست انقلابیون ساخته شد. قسمت غربی کلیسا که با پوششگران بهایی پوشیده شده، محل ترور الکساندر دوم است. وجود دو درب ورودی در دو جهت کلیسا قابل توجه است. 7500مترمربع موزائیک به کار رفته در این کلیسا بیش از هر کلیسای دیگری در دنیا می باشد. هنرمندان روسی از جمله میخائیل نستروف، الفرد الکساندرویچ و ویکتور واستنسوف فضای داخلی کلیسا را طراحی کرده اند.


ناو جنگی

 

این ناو جنگی پس از پنج سال از زمان ساخت، در جنگ روسیه و ژاپن به کار گرفته شد. ناو آورورا به سبب شلیک به قصر زمستانی سن پترزبورگ( به دستور کمیته نظامی روسیه) شهرت یافت. بعدها این ناو جنگی کاربری موزه پیدا کرد که عکس های فرماندهان و سربازانی که در آن خدمت کرده اند، نمایش داده می شود.


آژانس هواپیمایی طاها گشت