آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

بزرگترین هواپیماهای دنیا در سال ۲۰۱۹

  • تاریخ : 19 مرداد 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 11814

بزرگترین هواپیما

یکی از شاخه های صنعت حمل و نقل، صنعت هواپیماسازی است. این صنعت که نخستین بار به ذهن برادران رایت رسید از آنجایی اغاز شد که انسان علاقه ی وارفی به پرواز پیدا کرد. که با تماشای پرندگان این رویا را در سر پروراند که بتواند قابلیت های خود را در آسمان نیز به رخ سایر موجودات بکشد. با گذشت زمان و پیشرفت علومی چون فیزیک و ریاضیات و در نهایت طراحی و مهندسی بشر توانست تا انواع هواپیماها را بسازد و به پرواز در بیاورد. حتی پا را فراتر گذاشت و به ساخت موشک و فضاپیما نیز روی آورد.

با گذشت زمان تمامی صنایع در سراسر جهان پیشرفت چشمگیر و عجیبی داشتند. صنعت هواپیماسازی نیز از این امر مستثنی نیست و حتی تا به حال توانسته هواپیماها و هلکوپتر های بسیار بزرگ و عجیبی را برای حمل مسافر، بار و حتی مصارف نظامی طراحی کند. در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با بزرگ ترین هواپیماهای دنیا اعم از هواپیمای مخصوص حمل مسافر، هواپیمای نظامی و هواپیمای مخصوص حمل بار و ترابری آشنا کنیم؛ پس تا پایان مقاله ׳ بزرگترین هواپیماهای دنیا در سال 2019 ׳ با ما همراه باشید و آن را از دست ندهید.

 

بزرگترین هواپیما جهان در سال 2019

 

انتونوف 225

احتمالا عده ی زیادی از افراد سر و کاری با هواپیمای ترابری نداشته و لذا اطلاعات کافی در این خصوص به دست نیاورده باشند. هواپیماهای ترابری همانطور که از نام آن ها بر می آید مخصوص حمل بار از نقطه ای به نقطه ی دیگر هستند حال این که چه باری را حمل می کنند بستگی مستقیمی به شرکت ترابری، نوع هواپیما و شرکت و یا افراد سفارش دهنده دارد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم تا شما را با بزرگ ترین ها آشنا کنیم. بزرگ ترین هواپیمای ترابری جهان تاکنون با نام انتونوف 225 شناخته می شود که برای سنجش بزرگی این هواپیما همین کفایت می کند که یک فروند بوئینگ 737 در آن جای می گیرد.

این هواپیمای عظیم بال ثابت که توسط انتونوف شوروی سابق تولید می شده است؛ اکنون توسط اوکراین تولید آن دنبال می شود. از این هواپیمای عظیم الجثه برای حمل محصولاتی هم چون ژنراتور برق 117 تنی که به مقصد استرالیا فرستاده می شود استفاده می گردد. آنتونوف که در ابتدا برای جا به جایی بوران سفینه ی فضایی شوروی در سال 1988 ساخته شد تنها یکبار این سفینه را حمل کرد و پس از ان برای جا به جایی های عظیم هوایی از این هواپیما استفاده می شود.

 

انتونوف 225

 

بوئینگ 747-8

دسته ی دیگری از هواپیماها برای حمل مسافران از جایی به جای دیگر ساخته شده اند. در این دسته بزرگی یک هواپیما را هم از لحاظ تعداد مسافرانی که می تواند جابه جا کند، و هم از لحاظ کشیدگی طول هواپیما بررسی می کنند. در این رده بندی هواپیمای غول پیکر بوئینگ 747-8 در رده ی نخست قرار گرفته است. طول این هواپیمای عظیم 77 متر است که 600 مسافر را می تواند حمل کند با این حال این هواپیما مصرف سوخت بهینه ای دارد.

این دو مدل بزرگ هواپیما تنها برای سفر های بین المللی استفاده می شود و شما نیز فقط در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی به آن ها برخواهید خورد.

 

بوئینگ 747-8

 

ایرباس A380

این هواپیما در سال 2012 وارد فرودگاه ها شد و کمتر کسی می توانست باور کند که این هواپیمای عظیم الجثه بتواند پرواز کند. پس از اینکه بوئینگ به ساخت هواپیماهای غول پیکر روی آورد شرکت رقیب و دیگر شرکت عظیم هواپیماسازی جهان نیز هواپیمایی غول پیکر آ380 را تولید و به بازار عرضه کرد. با این حال این هواپیمای 72 متری با ارتفاع 21 متر ظرفیتی در حدود 555 مسافر را دارا است و نتوانسته تا به پای این غول ساخته ی بوئینگ برسد. البته در حال حاضر این بوئینگ بزرگترین هواپیما مسافربری جهان می باشد که در ناوگان هوایی برترین ایرلاین های جهان قرار دارد. سود فروش بلیط هواپیما این مدل بسیار بیشتر از سایر هواپیماهای ساخته شده مسافربری می باشد.

 

ایرباس a380

 

سوپر گوپی

دیگر هواپیمای غول پیکر جهان که اکنون در اختیار ناسا قرار دارد و از آن برای جابه جایی فضاپیماها و قطعات آن ها استفاده می شود سوپر گوپی هیولا است. این هواپیما که در واقع تلفیقی از بالون و هواپیمای بوئینگ 91 است فضای بسیار زیادی را دارا می باشد. با این که مدل این هواپیما قدیمی است، و مدل های جدیدتری از هواپیماهای باری و عظیم به بازار عرضه شده اند اما ناسا تاکید دارد تا همچنان از این مدل استفاده کند.

 

سوپر گوپی

 

گلکسی سی 5 لاکهید

از دیگر دسته هایی که در صنعت هواپیماسازی وجود دارد دسته ی هواپیماهای نظامی است. بله در این دسته نیز هواپمایی عظیم الجثه وجود دارد؛ که اکثراً متعلق به ایالات متحده آمریکا می باشد. این هواپیما که می تواند در حدود 135 تن را حمل کند بارهای نظامی ارتش این کشور را جابه جا می کند. گلکسی سی 5 لاکهید که مدتی بود مورد استفاده قرار نمی گرفت، در سال 2017 دوباره وارد ارتش این کشور شد. این هواپیما می تواند در یک بار پرواز سه هلیکوپتر بلک هاوک، یا دو تانک آبرامز ام یک و یا 16 خودروی هاموی را حمل کند. همچنین این هواپیما توانسته رکورد طولانی ترین پرواز هواپیمای نظامی دنیا را از آن خود کند و چندین بار بدون سوخت گیری مجدد 7 هزار مایل را پرواز کرده است. در واقع هر زمان که نیاز به تجهیزات نظامی باشد این هواپیما در حال آماده باش قرار دارد.

 

گلکسی سی 5 لاکهید

 

بوئینگ 52

دیگر هواپیمای عظیم الجثه نظامی ارتش آمریکا بوئینگ 52 است که قدیمی ترین هواپیمای نیروی هوایی این کشور محسوب می شود. این بمب افکن آمریکایی می تواند 70 هزار تن بمب افکن و کلاهک هسته ای را با خود حمل کند. این بمب افکن عظیم که شصتمین سال کاری خود را طی می کند همواره همراه با پیشرفت تکنولوژی به روز شده و قطعات نو و جدیدی به سیستم پروازی این بمب افکن افزوده شده است. بمب افکن بی 52 که در بین ارتشی های آمریکا به عنوان غول زشت خیکی شناخته می شود؛ در حال دریافت سیستمی برای شلیک موشک نیز هست که تجهیزات آن را تکمیل می کند و از او یک غول به تمام معنا می سازد.

 

بوئینگ 52

 

ایرباس بلوگا

و در نهایت آخرین هواپیمای غول پیکر جهان به شرکت ایرباس با مدل نهنگ سفید تعلق می گیرد، که می تواند 52 تن بار را حمل کند. این هواپیما که توسط مهندسان اروپایی این شرکت طراحی و ساخته شده است به منظور حمل بارهای نامتعارف در این قاره طراحی و وارد عرصه ی این صنعت شد. طول محفظه ی این هواپیما 124 فوت است، و نام این هواپیما از شکل ظاهری او گرفته شده است.

 

ایرباس بلوگا

آژانس هواپیمایی طاها گشت