آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

پارک‌های استانبول:

  • تاریخ : 01 اسفند 1401
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 608

استانبول دیدنی های زیادی دارد و هرساله هزاران نفر را به تماشای زیبایی های خود جذب می کند. اما زیبایی های استانبول تنها به مناطق تاریخی و غذاهای خاص و مکان های دیدنی آن ختم نمی شود بلکه استانبول را می توان حتی با پارک های زیادی که بسیاری از آن ها نیز در اطراف مناطق دیدنی واقع شده اند می توان شناخت.

پارک های استانبول خود به تنهایی از تفریحات استانبول هستند که در تور استانبول خود باید در لیست بازدید هایتان قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را به تماشای این پارک های زیبا و تاریخچه آن ببریم.

پارک وایالند استانبول:

ویالند استانبول پارک

اگر شما هم از عاشقان پارک های موضوعی هستید. پارک ویالند همان جاییست که باید از آن دیدن کنید. وسایل موجود در این پارک شامل:

  • ماشین های بامپر
  • ترن های هوایی
  • تاب های غول پیکر

می باشد که می توانید هنگام بازدید از آن حتما از آن دید

امکان کنسل کردن بلیط:

برای بازپرداخت کامل تا 24 ساعت قبل لغو رزرو کنیدکنید.

زمان استفاده از دستگاه:

4 ساعت

پارک ییلدیز:

ییلدیز پارک استانبول

پارک یلدیز (Yıldız = ستاره) یکی از زیباترین و بزرگترین پارک های استانبول است که در بین مردم محلی بسیار محبوب است، همچنین این پارک برای بازدید گردشگران بسیار توصیه می شود. این پارک به دور از شلوغی می تواند محیطی دوست داشتنی را برای افرادی که می خواهند ساعاتی را در آرامش سپری کنند به ارمغان می آورد.

در قرن هجدهم، کاخ یلدیز (Yıldız Sarayı) به نمایندگی از سلطان سلیم سوم برای مادرش سلطان محریشاه ساخته شد. امروزه این کاخ به عنوان موزه برای بازدید عموم باز است. این پارک به عنوان یک شکارگاه عمل می کرد و بخشی از باغ امپراتوری کاخ بود.

ساعت کاری پارک یلدیز:

زمان بندی موزه کلبه - 9:00 صبح تا 4:30 بعد از ظهر.

موزه روزهای دوشنبه و پنجشنبه تعطیل است

آدرس:

 Yildiz: Yıldız Mh., 34349 Besiktas/Istanbul, Turkey

زمان بندی پارک یلدیز:

 24 ساعته

زمان مورد نیاز برای بازدید از پارک یلدیز:

ساعت 02:00

پارک امیرگان استانبول:

پارک امیرگان استانبول

 پارک امیرگان (بیلستان یا وودز امیرگان) در محله زیبای امیرگان در کنار سواحل بسفر واقع شده و مساحتی بالغ بر 325000 متر مربع را پوشش می دهد. این پارک زمانی محل خصوصی خدیو اسماعیل پاشا مصری بود و پس از هدیه سلطان مراد چهارم عثمانی به امیر گان، اشراف ایرانی، امروزه این پارک به عنوان یک باغ عمومی بسیار زیبا هم برای مردم محلی استانبول و هم برای گردشگران تور استانبول عمل می کند.

ساعات کار

پارک امیرگان همه روزهای هفته برای عموم باز است.

پذیرش

ورود به پارک امیرگان رایگان است.

برای پارکینگ باید 10 لیر بپردازید.

پارک گلخانه استانبول:

پارک گلخانه

پارک Gülhane یک پارک شهری تاریخی در منطقه Eminönü استانبول، ترکیه است. در مجاورت و در محوطه کاخ توپکاپی قرار دارد. ورودی جنوبی پارک یکی از دروازه‌های بزرگ‌تر کاخ را در خود جای داده است. این قدیمی ترین و یکی از وسیع ترین پارک های عمومی استانبول است.

ساعات کاری:

24 ساعته

هزینه ورودی:

رایگان

پارک مینیاتورک:

پارک مینیاتورک

این پارک زیباترین پارک استانبول است که در آن ماکتی از صد آثار تاریخی ساخته و  به معرض دید گذاشته شده است. اگر در استانبول هستید و تایمی برای دیدن تمام زیبایی های این شهر را ندارید می توانید به این پارک رفته و ماکت تمام آثار تاریخی شهر را در این پارک ببینید.

علاوه بر این در این پارک می توانید انواع تفریحات نظیر:

  • قایق سواری
  • زمین شطرنج
  • شهربازی مینی لند

را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

ساعات کاری:

همه روزه از 9 صبح تا 6 بعدالظهر

آدرس:

Örnektepe, İmrahor Cd. No:7, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

پارک تکسیم گزی:

پارک تکسیم گزی

این پارک که در محله تکسیم و بی اوغلو واقع شده یکی از زیباترین پارک های استانبول است که اهمیت زیادی نیز در بین پارک های استانبول دارد. این پرک همچنین به عنوان کوچک ترین پارک در ترکیه حساب می شود که اهمیت زیادی برای توریست ها دارد.

آدرس:

Gümüşsuyu, Tak-ı Zafer Cd., 34437 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye

زمان:

24 ساعته

پارک ساحلی مال تپه:

یکی از پارک هایی که بیشتر ایونت ها و بازارهای چند روزه در آن برگزار می شود پارک زیبای مال تپه نام دارد. همچنین در این پارک می توانید از امکانیتی نظیر:

  • رستوران و کافی‌شاپ
  • مرکز خرید
  • مرکز کرایه دوچرخه
  • مسیرهای اسکیت‌سواری

بهره مند شوید و اوغات فراغت خود را در آن بگذرانید.

 

آژانس هواپیمایی طاها گشت