آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

جزیره بیوک آدا استانبول:

  • تاریخ : 09 بهمن 1401
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 722

یکی از زیباترین جزایری  که در تور استانبول می توانید از آن دیدن کنید جزایر پرنس هستند که در گذشته به آن ها جزایر پرینکوس نیز می گفتند. جزایری که جزایر پرنس را تشکیل می‌دهند پر از ویلاهای تاریخی هستند که در میان درختان کاج قرار گرفته‌اند. شما می توانید به راحتی فقط با صرف پنج دقیقه به ساحل برسید، یا با کشتی از مرکز شهر به این جزیره برسید.

زیبایی جزیره بیوک آدا استانبول:

جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا از زیبا ترین جزیره های پرنس است که جلوه ای از استانبول قدیم را به بازدیدکنندگان خود ادامه می دهد. این جزیره همچنین تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می کند و از جاهای دیدنی استانبول محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر به جزیره بیوک آدا:

بیوک آدا

 بهترین زمان برای سفر به این جزیره زیبا را می توان، بهار دانست البته بسیاری نیز علاقه مند هستند تا در تابستان به این جزیره سفر کنند اما می توان گفت که این ایده زیاد خوب نیست چرا که در این فصل بسیاری برای تماشای جزیره به آنجا سفر می کنند. از این رو هرج و مرج در این زمان بسیار زیاد است.

مکان هایی برای بازدید در جزیره:

  1. کلیسای ایا یورگی
  2. باشگاه آنادولو
  3. هتل اسپلندید پالاس
  4. خانه رسات نوری گونتکین
  5. یتیم خانه یونانی Büyükada
  6. مسجد حمیدیه
  7. هتل آناستازیا مزیکی
  8. خانه تروتسکی
  9. موزه جزایر پرنس
  10. جزیره سدف

رستوران هایی برای صرف غذا در جزیره:

  1. Yücetepe Restaurant
  2. Eskibağ Terrace Restaurant
  3. Roma Dondurma
  4. Prinkipo Dondurma Waffle
  5. Fıçı
  6. Yalovalı
  7. Büyükada Pastanesi
  8. Lale Büfe
  9. Ada Kahvaltı
  10. Milto
  11. Prinkipo Meyhanesi Fıstık Ahmet’in Yeri

کارهایی که باید در یک روز سفر به BÜYÜKADA انجام دهید:

بیوک آدا

سفر به بیوکادا یکی از زیباترین جزیره هاییست که می توان در سفر به استانبول از آن بازدید کرد اما سفر به بیوکادا و تماشای طبیعت زیبای آن تنها چیزی نیست که می توانید در این جزیره زیبا از آن دیدن کنید.

شنا کردن و قایق سواری:

شنا کردن و قایق سواری در بیوکادا یکی از بهترین تفریحاتیست که می تواننید در این جزیره زیبا از آن لذت ببرید. در کنار این دو تفریح لذت بخش همچنین می توانید از منظره طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید.

دوچرخه سواری و تماشای زیبایی های جزیره:

پیشنهاد می کنیم به محض سفر کردن به جزیره بویوکادا و فرار از شلوغی کنار ساحل و بازار، دوچرخه کرایه کنید. همچنین بهترین راه برای گشت و گذار در اطراف Büyükada دوچرخه سواری است.

نکات مهم:

  1. حتما قبل از تحویل گرفتن و استفاده از دوچرخه ترمز های آن را چک کنید چرا که بیوکادا جزیره ای تپه ای است.
  2. اگرچه دوچرخه سواری در جزیره توسعه یافته است، اما هیچ مسیری به جز تور بزرگ 14 کیلومتری و تور کوچک 12 کیلومتری وجود ندارد. مسیر کوچکتر جاده Aşıklar نام دارد.
  3. برای شروع این تور باید به مرکز لوناپارک بروید. این نقطه شروع برای هر دو تور بزرگ و کوچک است.

کلیسای Aya Yorgi در تپه Aya Yorgi دیدن کنید

آیا یورگی

برای رسیدن به ایا یورگی، ابتدا باید به منطقه لوناپارک که در حدود سه کیلومتری اسکله قرار دارد، بروید  همانطور که قبلا ذکر کردیم، لوناپارک نقطه شروع مسیرهای کوچک و بزرگ است. دوچرخه های خود را در آنجا پارک کنید زیرا باید از یک شیب تند بالا بروید چرا که ورود دوچرخه و یا هیچ وسیله نقلیه دیگری به کلیسا مجاز نیست.

همچنین در اطراف این کلیسا می توانید غروب و طلوع آفتاب را ببینید و یا به رستوران های اطراف رفته و از طعم غذاهای محلی لذت ببرید.

آژانس هواپیمایی طاها گشت