آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

بلیط هواپیما خارجی را چگونه خریداری کنیم؟

  • تاریخ : 17 تیر 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 1817

بلیط هواپیما خارجی را چگونه خریداری کنیم؟

در دنیای شلوغ امروز، سفر کاری و تفریحی به امری بسیار معمول تبدیل شده است. و برخلاف تصور اکثر افراد، سفر های خارجی سهم بسیار بیشتری در این جابه جایی ها دارند. به ویژه در سفرهایی که به قصد تفریح و بازدید باشد. و همان طور که می دانید در حدود 98% این سفرهای خارجی توسط هواپیما صورت می گیرد. برای خرید بلیط هواپیما خارجی نیز بهترین گزینه خرید به صورت آنلاین می باشد. شاید با وجود این تعداد از خطوط هوایی، عوامل سفر و نواسانات قیمت ها رزرو بلیط هواپیما کمی پیچیده به نظر برسد. اما اصلا این طور نیست و با کمی دقت و توجه به چند نکته ساده به راحتی می توانید بلیط سفر خود را تهیه نمایید. در ادامه با طاهاگشت با چگونگی خرید بلیط هواپیما خارجی آشنا می شوید.

 

بلیط هواپیما خارجی را چگونه خریداری کنیم؟

خرید بلیط هواپیما خارجی

  1. برای شروع اول باید تاریخ سفر دقیق معلوم شود. و خوبه که بدونید بلیطی که امروز می خرید خیلی ارزون تر از بلیط یک روز بعد  است. اگر هدف فقط بازدید از شهر یا کشوری جدید است، و هیچ برنامه ای برای شرکت در مراسم یا جشنواره ای ویژه، یا حضور در زمانی خاص مانند کریسمس را ندارید. سعی کنید در زمان تعطیلات کشور خود، و زمان پرطرفدار بازدید از کشور مقصد برنامه سفر نریزید. با این کار هم در آرامش و خلوتی از شهر دیدن می کنید، و هم مجبور نیستید بلیطی را به قیمت دوبرابر تهیه کنید.
  2. از شهر مقصد و زمان سفر که مطمئن شدید، حال نوبت انتخاب بهترین و مناسب ترین بلیط می باشد. برای این کار وارد سایت آژانس مسافرتی با فروش آنلاین شوید و با وارد کردن شهر و زمان سفر خود، تمامی بلیط های موجود را مشاهده کنید.در نتیجه جستجو شما در سایت، یک لیست از بلیط ها به شما نمایش داده خواهد شد که تمام پروازهای ایرلاین های ارائه دهنده در تاریخ مورد نظر شما وجود دارد. تنها لازم است بلیطی که قیمت مناسب شما و ساعت دلخواهتان را دارد انتخاب کنید.
  3. اگر هنوز با سیستم آنلاین راحت نیستید گزینه بعدی تماس مستقیم با دفتر آژانس و خرید تلفنی از کانتر های فروش است. این کار نیز تقریبا شبیه به خرید آنلاین است، تنها با این تفاوت که شما فقط در زمان ساعات کاری میتونید با کانتر های فروش تماس داشته باشید. وگرنه در دو حالت بلیط برای شما خریداری و به صورت الکترونیکی به دست شما میرسد.
  4. بدون پرداخت پول هیچ بلیطی وجود نخواهد داشت، نه در خرید آنلاین و نه در خرید از کانتر فروش. پس قبل از شروع از موجودی و رمز دوم کارت مطمئن شوید، چرا که همین طور که گفته شد بلیط هر چه به زمان پرواز نزدیک می شود، افزایش قیمت دارد. و یا شاید حتی پرواز پر شده و به فروش برسد. پس از پرداخت مطمئن باشید که بلیط برای شما رزرو شده است.
  5. در حدود 30 دقیه یا یک ساعت پس از تکمیل خرید بلیط یا بلیط های خریداری شده به ایمیل شما ارسال خواهد شد. که تنها لازم است که آن ها را پرینت گرفته و در مدارک سفر خود بگذارید. علاوه بر بلیط ها جزئیات رزرو و خرید نیز در صورت تمایل برای شما ارسال خواهد شد. سعی کنید هم بلیط ها رو در گوشی داشته باشید و هم پرینت آن ها را همراه خود ببرید.

 

خرید بلیط هواپیما

 

مقاصد خارجی پرطرفدار ایرانی ها!

در بین 205 کشور موجود در جهان، تنها چند کشور می باشند که محبوبیت و اهمیت بیشتری برای مسافران ایرانی دارند، چه در سفر های تفریحی و چه در سفر های تجاری. این کشور ها نیز اکثرا به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک، هزینه کم سفر، شهرت جهانی و شرایط گرفتن ویزا در لیست کشور های پربازدید ایرانیان قرار گرفته اند. براساس آمار فروش بلیط هواپیما کشور های ترکیه، امارات، تایلند، روسیه، کانادا، ایتالیا، فرانسه، مالزی، هند، ارمنستان و آذربایجان بیشترین تعداد مسافر ایرانی را دارند.

ترکیه

کشور ترکیه بنا به دلایل بسیار زیاد از جمله داشتن آب و هوای مناسب، نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی، تاریخ غنی، مناسب بودن هزینه سفر و از همه مهم تر قرار داشتن شهر جذاب استانبول، مهم ترین مقصد خارجی ایرانیان محسوب می شود. به جرئت می توان گفت که با اختلاف زیاد بلیط هواپیما استانبول پر فروش ترین ایران می باشد.

امارات

امارات کشوری سر برآورده از بیابان است؛  که با داشتن بهترین، اولین، بزرگترین و عجیب غریب ترین سازه ها و امکانات و تفریحات به یکی از5 قطب اصلی گردشگری جهان تبدیل شده است. این کشور به دلیل نزدیکی جغرافیایی، و راحت بودن گرفتن ویزا به سرعت تبدیل به دومین مقصد خارجی پرفروش ایران شده است.

هند

هندوستان یکی از بزرگترین کشور های جهان می باشد که جز مهم ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. این کشور با تاریخ غنی، جاهای دیدنی بسیار خاص و شگفت انگیز برای ایرانیان نیز مقصدی محبوب به شمار می رود.

مقاصد خارجی پرطرفدار ایرانی

چطور با هواپیما سفر کنیم!

هیچ تفاوتی ندارد، این که اولین بار است که در حال رفتن به یک سفر طولانی هستید یا این که مسافر دائمی هواپیما می باشید، و یا حتی این که تنها برای یک ملاقات کاری کوتاه در حال سفر با هواپیما می باشید. گاهی ممکن است قبل، بعد و یا در هنگام سفر هوایی به مشکلاتی بربخورید و به چیزی خاص احتیاج پیدا کنید. در ادامه چند نکته کوچک برای آماده سازی ساک و وسایل مورد نیاز آورده شده است تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود. به ویژه در طول پرواز های طولانی و خارجی.

بسته بندی لوازم ضروری

آنچه را که احتیاج دارید و مطمئن هستید می پوشید را ببرید، فقط لباس و وسایل لازم را همراه داشته باشید. کار مهمی که باید قبل از پرواز انجام دهید، این است که هزینه های بار اضافه و میزان بار مجاز پروازتان را بررسی کنید تا بدانید که چه مقدار وسایلی می توانید همرا داشته باشید. سعی کنید اگر امکان دارد پس از بستن چمدان آن را وزن کنید تا بیشتر از حد مجاز نشده باشد و در فرودگاه معطل نشوید.

 

وسایل لازم سفر

 

مدارک لازم

اسناد مهم و مورد نیاز را فراموش نکنید. سعی کنید اولین چیزی را که برمی دارید مدارک ضروری سفرتان باشد. مدارکی که در هر سفری واجب می باشد مدارک شناسایی، بلیط، واچر رزرو هتل، و در صورت لزوم گذرنامه می باشد. قبل از خروج از خانه نیز از بودن مدارک اطمینان حاصل کنید. حواستان باشد که مدارک را به هیچ عنوان در چمدان نگذارید و همراه خود داشته باشید. اگر به غیر از موارد فوق اسناد دیگری نیز احتیاج دارید آن ها را نیز از قلم نندازید. به غیر از اصل مدارک که به همراه دارید از تمام مدارک خود و همراهانتان یک کپی به همراه داشته باشید. و در جایی به غیر از مدارک اصلی و البته نه داخل چمدان بگذارید.

البته اگر سعی کنید به صورت آنلاین بلیط و رزرو هتل خود را انجام دهید و مدارک را  به صورت الکترونیکی داشته باشید بسیار بهتر می باشد، چرا که شما در هر لحظه که بخواهید مدارک پشتیبانی را دارید. و در صورت نیاز بسیار راحت تر به همه چی دسترسی پیدا خواهید کرد.

 

مدارک لازم در سفر

 

در هواپیما چی بپوشیم!

لزوم لباس مناسب برای ایمنی و امنیت شما در هنگام حوادث هواپیمایی می باشد، هر چند که بسیار نادر می باشد. در صورت نیاز به تخلیه هواپیما با استفاده از اسلاید قابل انعطاف یا بدتر و غیر قابل باورتر از آن، راه رفتن روی بال، آخرین چیزهایی که می خواهید پوشیده باشید، شلوارک، کفش پاشنه بلند، لباس تنگ و سخت خواهد بود. لطفا سعی کنید لباس راحت و مناسب به تن داشته باشید. این کار به غیر از مورد گفته شده احساس راحتی بیشتری در طول پرواز برای شما خواهد داشت. شلوار و بلوز آستین بلند بهترین مواردی است که به شما پیشنهاد می شود. کفش کتانی نیز مناسب ترین انتخاب برای کفش می باشد. اما اگر کفش ورزشی نمی پوشید، سعی کنید راحت ترین کفشتان را به پا کنید.

انتخاب لباس راحت در طول پرواز طولانی، یکی از اساسی ترین موارد می باشد. چرا که اگر لباستان راحت نباشد تحمل ساعت ها در هواپیما برای شما غیر ممکن و بسیار آزار دهنده می باشد. لباس سبک اما تقریبا گرم بپوشید. و اصلا سراغ لباس های تنگ نروید چرا که به دلیل فشار زیاد هوا ممکن لباس تنگ مشکلاتی را برایتان به وجود آورد. جوراب های مخصوص هواپیما نیز گزینه مناسبی می باشند، چراکه به گردش بهتر خون در ارتفاع و فشار کمک می کند.

 

لباس مناسب در هواپیما

 

آماده کردن وسایل ساک دستی!

تا جایی که می توانید وسایلتان را به حداقل برسانید. در حال حاضر اکثر خطوط هوایی تنها اجازه حمل دو کیف را به شما می دهند. یک کیف کوچک دستی شامل وسایلی مانند کیف پول، گذرنامه، مدارک، موبایل و ...، و یک کیف بزرگتر یا کوله پشتی برای وسایلی همانند لپ تاپ، کتاب و مجلات، و هر چیزی که در طول پرواز به آن احتیاج پیدا خواهید کرد. همچنین سعی کنید ساکی را انتخاب کنید که در محفظه بالا سرتان جای گیرد تا مجبور نشوید زیر پای خود نگه دارید و جایتان را تنگ کنید.

در سفرهای طولانی، به ویژه خارج از کشور، بالشت و پتو خود را ببرید. نه این که پتو و بالشت تخت خود را بردارید. بالشتی کوچک و پتویی مسافرتی، مناسب می باشد. این کار باعث آرامش و راحتی شما در طول پرواز خواهد شد، چرا که نمی دانید با پتو و بالشت هواپیما راحت خواهید بود یا خیر.

فراموش نکنید که داروهای مورد نیازتان باید در ساک دستی همراه شما باشند. اگر کمی سرماخوردگی و درد گوش دارید. قطره یا داروی خود را حتما قبل از سوارشدن مصرف کنید، تا فشار هوایی که در هنگام بلند شدن هواپیما ایجاد می شود اذیتتان نکند. به طور کلی جویدن آدامس در هنگام بلند شدن هواپیما این فشار ا بسیار کم کرده و مشکلی برایتان به وجود نخواهد آورد.

 

ساک دستی در کابین هواپیما

 

راحتی و آرامش در طول پرواز!

وقتی که در حال سفر به خارج از کشور می باشید، به ویژه کشورهای دور به احتمال بسیار زیاد به دلیل اختلاف زمانی که با آن کشور دارید دچار جت لگ ( jet lag ) خواهید شد. جت لگ مشکلی است که به دلیل تفاوت زمان واقعی با سیکل زمانی عادت شده بدنتان به وجود می آید. معمولا گفته می شود  برای هر یک ساعت اختلاف زمانی که وجود دارد. فرد نیاز به یک روز دارد تا به آن ساعت عادت کند. اما همانطور که می دانید این با زمان کوتاه سفر ممکن نخواهد بود.چند مورد برای برطرف کردن این مشکل در زمان کوتاه تر وجود دارد. یکی از آن ها مصرف ملاتونین برای تنظیم ریتم شبانه روزی، خوردن کافئین، راه بهتر و موثرتر این است که روز اول و حتی در هواپیما به زمان کشور مقصد هماهنگ شوید. این کار شاید کمی سخت باشد اما به سرعت بدن شما را با ساعت جدید سازگار می سازد.

حتما وعده غذایی یا تنقلات همراه داشته باشید.شاید خوراکی یا غذایی که در طول پرواز دریافت می کنید برایتان کافی نباشد یا حتی دوست نداشته باشید. همراه داشتن چند خوراکی سبک و کوچک باعث آرامش فکری و همچنین سرگرمی شما در طول پرواز می شود. البته سعی کنید از بردن مایعات خودداری کنید، چرا که به سختی به شما اجازه بردن مایعات به داخل هواپیما را خواهند داد.

هوا داخل هواپیما کمی خشک می باشد. برای این که این مورد اذیتتان نکند حتما همراه خود کرم یا لوسیون داشته باشید، و تا جایی که می توانید آب بنوشید. این موارد باعث مرطوب شدن بدن شما و آرامش در طول پرواز می شود.

 

آرامش در پروازهای طولانی

آژانس هواپیمایی طاها گشت