آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

بهترین مقاصد خارجی برای روزهای پایانی تابستان 98

  • تاریخ : 07 شهریور 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 1707

سفر در تابستان

فصل تابستان، گرم ترین فصل سال از نظر بازار سفرهای داخلی و خارجی می باشد. چرا که آب و هوا گرم شده و به راحتی می توان در شهر گشت زد و از جاذبه های تاریخی دیدن کرد. همچنین مسافران می توانند به راحتی از امکانات گردشگری شهر استفاده کنند. تعطیلی مدارس نیز از دلایل اصلی این میزان توجه به سفر در تابستان به ویژه در روزهای پایانی فصل می باشد.

در این فصل بنا به تقاضا بالا مسافران هزینه بلیط هواپیما و رزرو هتل بسیار بالا می باشد. اما این مسئله هم تا به حال باعث کم شدن میزان مسافران نشده است. در اینجا برای شما 3 مقصد خارجی برای روزهای پایانی تابستان 98 آورده شده است که دوست داریم همراه شما با آن ها آشنا شویم.

استانبول، توریستی ترین شهر ترکیه

شاید دیگر نیازی به معرفی استانبول توریستی ترین، بزرگترین، تمیز ترین شهر ترکیه نباشد که با ویژگی های خاص خود جایگاه ویژه ای در میان گردشگران جهانی پیدا کرده است. این شهر پرهیاهو با پارادکس های بسیار متنوع از دنیای قدیمی و مدرن دو قاره آسیایی و اروپایز و ...هر مسافر را شگفت زده خواهد کرد.

 

سفر تابستانی به استانبول

 

بقایای آثار به جا مانده از دوران عثمانی و امپراطوری های گوناگون، غذاهای شگفت انگیز، تفریحات متعدد و هزاران دلیل دیگر باعث شده است این شهر یکی از پویاترین شهرهای آسیایی و اروپایی شناخته شود. موارد زیر از دلایل انتخاب استانبول توسط گردشگران تور استانبول شناخته شده است.

  • استانبول پایتخت 4 امپراتوری بزرگ روم، بیزانس، لاتین و عثمانی بوده، و به همین دلیل دارای مکان های تاریخی برجسته و بسیار زیادی می باشد.
  • مسجد ایاصوفیه ساختمانی غول پیکر با 1400 سال قدمت می باشد، که پس از پایگذاری حکومت عثمانی از کلیسا به مسجد تبدیل شد. این مسجد باشکوه امروزه توسط دولت ترکیه به موزه تبدیل و بازدید آن برای عموم آزاد می باشد.
  • غذاهای ترکیه جز ویژگی های برتر این شهر شناخته می شود. به ویژه کباب های آن که تمامی مردم جهان را شیفته خود کرده است.
  • خیابان استقبال و میدان تکسیم، مهم ترین نقطه ترکیه در منطقه اروپایی این شهر می باشند؛ که با مراکز خرید، کافه و رستوران های متعددی و زندگی شبانه ای که دارند، دلیل سفر دوباره گردشگران به این شهر می باشند.
  • سفر به دو قاره بزرگ جهان به طور همزمان، چرا که استانبول در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته و توسط تنگه بسفر این دو قاره را جدا کرده است.
  • مسجد آبی یکی دیگر از جلوه های اصلی این شهر می باشد که در شهر هزار مسجد جهان قرار گرفته است. این مسجد به دلیل معماری خاص و وجود 20 هزار کاشی آبی رنگ در نمای داخلی خود، مسجد آبی نامگذاری شده است.

 

استانبول در تابستان

 

حال که قصد سفر به استانبول را دارید خوب است قبل از ورود به این شهر با جاهای دیدنی استانبول به طور کامل آشنا شوید. و مناسب با تعداد روزهای سفر خود، برنامه دقیقی از گشت و گذار در این شهر داشته باشید.

دبی، مهم ترین شهر امارات

شهر دبی در کشور امارات، شهری است توریستی و محبوب که چند سالی است از دل بیابان سر بر آورده و به سرعت به محبوبیتی خاص در سراسر جهان رسیده است. این شهر از تاریخ و منابع طبیعی تقریباً هیچ بهره ای نبرده است، اما از نظر سازه های انسانی عجیب و فوق العاده، مقام اول جهان را دارد.

 

سفر به دبی در اواخز تابستان

 

در شهر دبی هر چیزی که ساخته شده بهترین، اولین، بزرگترین، خاص ترین، عجیب ترین جهان می باشد. و تقریبا در تمام سال گردشگران خود را دارد. البته به خاطر گرما شدید تابستان، از تعداد گردشگران به شدت کم می شود. اما اگر مایل به سفر به دبی هستید می توانید در آخر های فصل تابستان که هوا رو به خنکی می رود و قیمت ها هنوز افزایش پیدا نکرده است،  به دبی بروید.

از جاذبه های بسیار خاص دبی می توان به این چند مورد اشاره کرد.

  • پالم دیره جزیره ای مصنوعی که در حدود 100 هتل، ویلا و آپارتمان ها مسکونی و تفریحی را در خود جای داده است.
  • پالم جمیرا نیز جزیره ای مصنوعی می باشد که به شکل یک نخل بزرگ با تمامی امکانات تفریحی طراحی شده است. این جزیره هشتمین سازه انسانی شگفت انگیز جهان می باشد.
  • پیست اسکی دبی یکی از خاص ترین جاذبه های این شهر می باشد، چرا که دبی یکی از پنج شهر بسیار گرم جهان می باشد که این پیست جذابیتی دوچندان به آن داده است.
  • برج خلیفه با 160 طبقه و امکانات تفریحی بسیار متعدد، بلندترین سازه جهان می باشد که یکی دیگر از شگفتی های جهان می باشد.
  • دبی مال بهشتی برای دوست داران خرید که همه افراد را با هر سلیقه ای راضی نگه می دارد.

 

دبی در تابستان

 

باکو، پایتخت کشور زیبا آذربایجان

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان یکی از زیباترین شهرهای جهان می باشد که به سبب نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی که با کشور ما دارد، به عنوان یک مقصد محبوب شناخته می شود. شهر باکو یکی از قدیمی ترین شهر های جهان می باشد که در ابتدا از چندین قلعه در کنار دریا شکل گرفته و امروزه به شهری بزرگ در آسیا تبدیل شده است.

همانطور که می دانید شهر باکو پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان، شهری مدرن و ساحلی می باشد که با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد جز مهم ترین شهرهای توریستی آسیا قرار گرفته و در تمامی فصول میزبان گردشگران خارجی از سراسر دنیا می باشد.

آب و هوای این شهر به گونه ای است که می توانید هر چهار فصل را به خوبی در آن مشاهده کنید. اما به گفته مسافران این شهر، تابستان زیباترین فصل باکو و مناسب ترین زمان برای این سفر می باشد. به ویژه اواخر فصل که هوا نیز کمی خنک تر می شود. به طور کلی هزینه سفر به باکو بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، به همین دلیل در تابستان هم که اوج زمان سفر به باکو می باشد؛ مسافران می توانند با قیمت های بسیار مناسب بلیط هواپیما باکو را خریداری و بهترین هتل ها را رزرو نمایند.

 

سفر به باکو در تابستان

 

این شهر که از 11 منطقه اداری و 5 منطقه مسکونی تشکیل شده است، پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی است که در پایین مهم ترین های آن ها را معرفی کرده ایم. قبل از سفر با تور باکو، با مهم ترین جاهای این شهر آشنا شوید تا در طول این سفر از زمان خود به خوبی استفاده کنید.

شهر قدیمی باکو

شهر قدیمی باکو یا به زبان آذری ها ایچری، منطقه ای از باکو واقع در قلب شهر می باشد با دیوار از مابقی شهر جدا شده است. در این محله که دارای کوچه های باریک، مغازه های کوچک، بناهای سنگی و قدیمی می باشد، هیچ سازه مدرن و جدیدی یافت نخواهد شد. قدمت این منطقه مربوط به قرن 12 میلادی می باشد. دو جاذبه دیدنی باکو به همراه محله قدیمی باکو در سال 2000  میلادی جز آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

برج دختر

اصلی ترین جاذبه باکو که نماد شهر نیز شناخته می شود، برج دختر می باشد. این برج که در زبان آذری با نام گیز گالاسی شناخته می شود، ساختمانی 29 متری است که نمایی پاناروما از شهر به نمایش می گذارد. بنای اولیه این برج که داستان ها و افسانه های بسیاری درباره آن وجود دارد، مربوط به 1000 سال قبل می باشد.

موزه فرش آذربایجان

در باکو جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از خاص ترین آن ها موزه فرش این شهر می باشد. این موزه که از سال 2014 به ساختمان جدید و کنونی خود منتقل شده است، فرش های رنگارنگ و بسیار خاص آذربایجان را در خود جای داده است. سعی کنید بازدید از این موزه را از دست ندهید.

 

موزه فرش باکو

آژانس هواپیمایی طاها گشت