آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

6 شغل پر در آمد در صنعت هوایی کدام اند؟

  • تاریخ : 19 آبان 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 4004

مشاغل پردرآمد صنعت هواپیمایی

در بین شغل های محبوب جهان، خلبانی و مهمانداری جایگاه ویژه ای دارند. البته به طور کلی می توان اکثر شغل های مربوط به صنعت هوایی را جز مشاغل پرطرفدار قرار داد؛ چرا که از نظر درآمد بسیار خوب و مورد توجه می باشد.

در این صنعت پرطرفدار که روز به روز نیز در حال پیشرفت و گسترش می باشد میلیون ها عنوان شغلی گوناگون وجود دارد. به همین دلیل طاهاگشت این مطلب را به معرفی 6 شغل پر درآمد صنعت هوایی اختصاص داده است.

  • خلبان و کمک خلبان

 

خلبان و کمک خلبان

 

در صنعت هواپیمایی خلبانی محبوب ترین شغل محسوب می شود. بخشی از این محبوبیت به دلیل درآمد بالا و مزایا این شغل و بخشی دیگر به دلیل استایل خاص و جذاب خلبانان می باشد.

البته باید گفت که خلبانی جز مشاغل سخت و پرتنش می باشد چرا که مسئولیت هدایت و سالم رساندن مسافران یک پرواز یا چندین تن بار به عهده خلبان می باشد.

به همین دلیل درآمد بالا و مزایا بسیار زیادی برای خلبانان در نظر گرفته می شود.

  • مسئول کنترل ترافیک هوایی

 

مسئول کنترل ترافیک هوایی

 

کارکنان این بخش علاوه بر تحصیلات مرتبط و آشنایی کامل به زبان انگلیسی باید افرادی صبور و با تمرکز و دقت بالا باشند تا بتوانند در این بخش مشغول به کار شوند. چرا که کنترل کنندگان ترافیک هوایی مسئولیت سنگین هماهنگی بیش از 100 پرواز به صورت همزمان را دارند، و به غیر از آن باید با توجه و دقت تمامی عوامل مربوط به پرواز، فرود و برخاست را کنترل و مدیریت کنند.

کنترل کنندگان ترافیک هوایی در برج مراقبت در نزدیکی باند های پروازی فرودگاه قرار دارند. این افراد پیش از قرارگیری در این سمت در حدود سه تا پنج سال به طور سخت آموزش می بینند.

شغل کنترل کننده ترافیک هوایی جز اولین شغل های پر استرس جهان قرار گرفته است.

  • مارشال پرواز

 

مارشال پرواز

 

مارشال های هوایی افرادی هستند که معمولاً با لباس های شخصی و شبیه به یک فرد عادی همراه مسافران سوار هواپیما می شوند. این افراد که معمولاً توانایی ویژه ای در تیراندازی و درک حالات افراد دارند به جهت حفظ امنیت مسافران و هواپیما در طول پرواز استخدام می شوند.

مارشال ها تنها افرادی هستند که اجازه حمل سلاح به داخل کابین را دارند. البته هیچگاه متوجه آن ها نخواهید شد.

این افراد معمولاً توسط شرکت هواپیمایی یا دولت استخدام می شوند. به طور مثال در کشور بریتانیا این شغل تحت نظر پلیس اینترپل می باشد.

  • بازرس هواپیما

 

بازرس هواپیما

 

بازرس یکی از مهم ترین مسئولیت ها را در حوزه صنعت هوایی دارد. کار این افراد به گونه ای است که اگر اشتباهی رخ دهد. امینت پرواز کاملاً به خطر می افتد. بنابراین برای این بخش افرادی با مسئولیت پذیری و دقت بالا را استخدام می کنند.

بازرسان پرواز معمولاً مکانیک های با تجربه ای می باشند که سال ها در زمینه تعمیر هواپیما فعالیت داشته اند. چرا که مسئولیت اصلی آنان چک کردن هواپیما های تعمیر شده و تاًیید آمادگی آن ها برای پرواز و همچنین تاًیید آمادگی پرواز هواپیماهایی که قرار است پروازی طولانی داشته باشند، می باشد.

  • مکانیک موتور و بدنه هواپیما

 

مکانیک موتور و بدنه هواپیما

 

کار مکانیک های موتور و بدنه بررسی صحت هواپیما  و در صورت مشاهده موردی تعمیر آن می باشد. تفاوت کار تکنسین و مکانیک این است که تکنسین ها تنها مسئولیت تعمیر و رسیدگی به سیستم های الکترونیکی را دارد، اما مکانیک مسئولیت بخش های دیگر را به عهده دارد.

  • مسئول عملیات پرواز

 

مسئول عملیات پرواز

 

افسر عملیات شخصی است که قبل از برخاستن و فرود هواپیما تمام هماهنگی های لازم همانند شرایط جوی، سوخت و دیگر عوامل را با خلبان انجام می دهد.

افسر عملیات با بررسی میزان بار، تعدا مسافر و متغییر های گوناگون، زمان و عوامل تاًثیرگذار بر برخاست و فرود هواپیما را مشخص می کند.

آژانس هواپیمایی طاها گشت