آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

جاهای دیدنی آنتالیا در سال 2019

  • تاریخ : 11 تیر 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 1749

جاهای دیدنی آنتالیا

آنتالیا مرواریدی در دریای مدیترانه و نهمین شهر بزرگ جمهوری ترکیه می باشد. این شهر با داشتن مکان های تاریخی متعدد، زیبایی های طبیعی، تنوع غنی از سبک زندگی محلی و هزاران دلیل دیگر سالانه توجه بیش از 11 میلیون گردشگر خارجی را از سراسر جهان جلب و به ترکیه می کشاند. آنتالیا سال های متمادی است که میزبان گردشگران بسیاری از تمام نقاط دنیا می باشد؛ و به عنوان چهارمین شهر پر بازدید دنیا و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان را کسب کرده است.

آنتالیا در غرب کشور ترکیه و در منطقه ای با آب و هوای مدیترانه ای قرار گرفته است، که همین باعث شده است دارای تابستان هایی گرم و خشک با میانگین دمایی 30 تا 35 درجه سانتی گراد و زمستان هایی ملایم و بارانی با میانگین دمایی 9 تا 15 درجه سانتی گراد داشته باشد. این شهر تقریباً هیچگاه برف و یخبندان به خود ندیده است. آنتالیا سالانه 400 روز آفتابی دارد و به همین دلیل می باشد که در تمام طول سال مملوء از گردشگر داخلی و خارجی است.

آنتالیا بهشت گردشگری ترکیه نام گرفته است؛ که از مکان های تاریخی و تفریحی بسیاری برخوردار می باشد. و شامل خط ساحلی گسترده، هتل و اقامتگاه های بسیار، رستوران ها و کافه های متعدد و مراکز خرید متنوعی می باشد. در ادامه با یکدیگر با برخی از جاهای دیدنی آنتالیا، این شهر فوق العاده بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

جاهای دیدنی آنتالیا

 

دروازه هادریان / Hadrian's Gate

در منطقه کالیچی آنتالیا، دروازه هادریان یا دروازه سه قوسه، یکی از برترین جاذبه های گردشگری و تاریخی ترکیه قرار گرفته است. در کنار این دروازه 2 برج نیز وجود دارد که هر کدام مربوط به دوره های تاریخی مختلف می باشند. برج جنوبی مربوط به دوران امپراتوری روم می باشد که به علت تفاوت هایی که با نوع  مصالح به کار رفته دروازه دارد، احتمال داده می شود که به طور مستقل قبل یا بعد از دروازه ساخته شده باشد. برج شمالی که در سمت راست دروازه قرار گرفته است توسط سلطان سلجوقی کیقباد در اوایل قرن 13 میلادی بازسازی شده است و حاوی یک کتیبه به زبان ترکی قدیم اما با دستخط فارسی می باشد. البته قسمت پایینی این برج مربوط به دوران روم باستان می باشد که تا امروز محفوظ مانده است. این دروازه قدیمی در مزکز شهر در بلوار آتاتورک واقع می باشد. ایستگاه fittingly  تراموا های شهری نیز شما را مستقیم به این قسمت تاریخی شهر می رساند.

آبشار دودن / Düden Waterfalls

یکی از جاذبه های طبیعی آنتالیا آبشار دودن در 28 کیلومتری جاده قدیم آنتالیا می باشد که از رودخانه دودن سرچشمه می گیرد و متشکل از آبشار دودن بالایی و دودن پایینی می باشد که در آخر وارد دریای مدیترانه می شود. این دو آبشار زیبا در 12 کیلومتری سواحل جنوب شرقی آنتالیا  به وجود آمده اند. به همین دلیل به راحتی می توانید با تمام وسایل نقلیه عمومی  به محل این آبشار ها بروید.

شهر آنتالیا به غیر از امکانات تفریحی و آبی جذابی که دارد، آثار تاریخی متعدد و خاصی را نیز از دوره های مختلف در خود جای داده است. خوب است که پس از تاریخ دقیق سفر و خرید بلیط آنتالیا، زمانی را نیز برای بازدید از این آثار در نظر بگیرید.

 

دروازه هادریان

 

غار کارائین / Karain Cave

 این غار در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا و در سواحل دریای مدیترانه می باشد. غار کارائین حدود 25000 سال سن دارد و محل سکونت و زندگی انسان ها بوده است. باستان شناسان در این غار استخوان ها و دندان هایی از انسان های مربوط به دوران نوسنگی و یافته های مربوط به دوران پارینه سنگی زیرین و میانی پیدا کرده اند. که در قالب یک موزه در درون غار به نمایش گذاسته شده است. ساعات کاری این غار در ماه های آپریل تا اکتبر همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از  ظهر و در ماه های اکتبر تا مارس از ساعت 8:30 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد.

 

غار کارائین

 

مسجد مناره یولی / Yivli Minare Mosque

این مسجد با نام های دیگری همچون مسجد اولو یا مسجد علاء الدین نیز شناخته می شود. که به دستور سلطان علاء الدین کیقباد اول در قرن 13 میلادی ساخته شده است. این مسجد در محل یک کلیسا ویران شده و با استفاده از دیوار های باقی مانده کلیسا ساخته شده است. مناره ی مسجد اولو نمونه ای بی نظیر از معماری سلجوقی و نمادی زیبا از شهر آنتالیا می باشد. پایه های این مناره مربع شکل و ساختمان آن هشت ضلعی می باشد.؛ که با کاشی های آبی تیره تزئین شده است. به دلیل همین جذابیت و معماری خاص این مناره می باشد که به مسجد مناره یولی مشهور شده است. مسجد علاء الدین دو بار در سال های 1953 و 1961 توسط میراث فرهنگی ترکیه بازسازی و در نهایت در سال 1974 از مسجد به موزه و مکانی آموزشی – فرهنگی تبدیل شده است.

 

مسجد مناره یولی

 

قلعه رومی آنتالیا / Roman Fortress

برج و باروی رومی یا همان قلعه رویان، ساختمانی 14 متری و استوانه ای شکل مربوط به قرن دوم، که به منظور مکانی برای دیده بانی بندر قدیمی آنتالیا بنا شده است. این سازه حدود 2000 سال قدمت دارد و امروزه در نزدیکی پارک کارالی اوغلو آنتالیا قرار دارد که مکانی بی نظیر برای مشاهده غروب آفتاب و ایده آل برای تماشای فضای زیبای پارک و هیاهوی شهر از دور می باشد. در هر جای شهر هم که رزرو هتل خود را انجام داده باشید به راحتی می توانید به این قلعه دسترسی پیدا کنید، چه با تاکسی چه با اتوبوس و ... .

 

قلعه رومی آنتالیا

 

شهر باستانی پرگا آنتالیا / Perge City Antalya

پرگا شهری باستانی واقع در ساحل دریای مدیترانه در جنوب غربی ترکیه می باشد. این شهر تاریخی یونانی هزار سال پیش از میلاد ساخته شده است؛ که امروزه از آن تنها چند برج خرابه، ستون ها، دروازه ها و خرابه ای از استادیوم آن باقی مانده است. که با زیبایی خاص خود توجه تمام مسافران آنتالیا را به خود جلب می نماید. این شهر باستانی در دوران هلنی، زمنی که یونانی ها به جهان مسلط بوده اند، یکی از شهر های مهم و خانه معبد آرتمیس بوده است. همچنین خانه آپولونیوس ریاضیدان یونانی در این شهر قرار داشته است.

 

شهر باستانی پرگا

 

شهر تاریخی فاسیلز / Phaselis

بندر تاریخی فاسیلز، همان مکانی است که 324 سال پیش از میلاد، اسکندر مقدونی زمستانی را در آن گذراند. در این بندر، بقایایی از معابد، ساختمان هایی با ستون های بلند، خانه های کوچک و بزرگ، آمفی تئاتر، کاریز و دروازه ی هادریانوس مربوط به 114 سال قبل از میلاد مسیح وجود دارد. در نزدیکی این بندر تاریخی موزه ای از یافته های این شهر وجود دارد که تمام وسایل پیدا شده در آن به نمایش در آمده است. اگر به بازدید از این شهر باستانی رفتید، تله کابین المپوس را از دست ندهید. این تلکه کابین شما را از ابتدا کوه تاهتالی تا بالای قله ی آن در ارتفاع 2.3 متری می برد که می توانید نمایی زیبا از ساحل را مشاهده کنید.

 

شهر تاریخی فاسیلز

 

چشمه های کاریستی  / karst spring Antalya

کشور دیدنی ترکیه دارای جاذبه های طبیعی شامل آبشار ها و چشمه های بسیاری می باشد. چشمه های کاریستی نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این کشور می باشد که در اطراف آنتالیا بسیار به چشم می خورد؛  دلیل به وجود آمدن این چشمه های زیبا نفوذ آب از مخازن بزرگ زیرزمینی به مخازن کوچک تر و در نهایت خروج آن به صورت چشمه می باشد. رسوبات آهکی این چشمه ها بعد از حدود 1.5 الی 2 میلیون سال به تراس های تراورتنی تبدیل شده و نمایی خاص به این مناطق داده اند.

 

چشمه های کاریستی

 

برج ساعت آنتالیا  / clock tower Antalya

یکی از قشنگ ترین جاذبه های تاریخی آنتالیا برج ساعت تنها برج ساعت باقی مانده از هشتاد برج ساعت آنتالیای قدیم می باشد؛ که در ورودی قدیمی شهر و مرکز امروزی آنتالیا قرار گرفته است. این برج حدود 14 متر ارتفاع دارد و در شب با نور پردازی زیبایی که روی آن قرار دارد بسیار دیدنی تر می شود. با وجود پارک، کافه و رستوران های اطراف این سازه قدیمی، گردشگران می توانند پس از بازدید از مسجد مناره یولی و دروازه هادریان وعده شام را در کنار برج ساعت میل کنند و از آرامش فضای اطراف برج لذت ببرند.

 

برج ساعت آنتالیا

آژانس هواپیمایی طاها گشت