آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

لوگوی ایرلاین ها: بررسی لوگوی 30 ایرلاین ایران و دنیا

  • تاریخ : 27 مرداد 1399
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 13463

لوگوی ایرلاین ها: بررسی لوگوی 30 ایرلاین ایران و دنیا

لوگو هر ایرلاین نماد و شناسنامه آن می باشد که بر روی بدنه هواپیما، بلیط هواپیما، پک ها ویژه مسافرین، ظروف سرو غذا و ... می توانید ببینید.

لوگوی هر ایرلاین با برنامه ریزی دقیق طراحی شده است.

 در اصل باید گفت لوگوی هر ایرلاین نماد کامل آن شرکت هواپیمایی و همچنین بهترین راه برای نشان دادن نام آن و ثبت ان ها در ذهن ما است.

برای طراحی لوگو های ایرلاین ها از طراحان حرفه ای استفاده می کنند. لوگوی هر ایرلاین باید در کنار سادگی و مفهومی بودن ان برای مخاطب بسیار جذاب باشد.

هر لوگو در زمانی خاص و با ویژگی های خاص که هر کدام مفهوم مهمی هم دارند طراحی می شوند. در حدود 96% ایرلاین های سراسر جهان حداقل یکبار لوگو خود را عوض کرده اند. بعضی ها کاملا تغییر ایجاد کرده و بعضی ها تنها به تعویض رنگ و فونت رضایت داده اند.

لوگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر به دلیل سادگی و جذابیتی که دارد در سایت اسکای ترکس به عنوان یکی از بهترین لوگو ها در زمینه حمل و نقل هوایی شناخته شده است.

قطر ایرویز

قطر ایرویز، ایرلاین حامل پرچم کشور قطر می باشد که کاملاً در اختیار دولت این کشور است. البته دولت قطر در حال حاضر تنها 50% از سهام این ایرلاین را در اختیار دارد.

  • تاریخچه لوگو قطر ایرویز: در ابتدا این ایرلاین کاملا متعلق به خانواده سلطنتی قطر بود؛ اما از سال 1997 تحت تیم مدیریتی جدید دوباره راه اندازی شد. لوگو ایرلاین تنها یک بار تغییر کرد و تقریبا شبیه همان لوگو خانواده سلطنتی باقی ماند.
  • تفسیر لوگو قطر ایرویز: آرم یا لوگو این ایرلاین سر یک غزال می باشد. غزالی با شاخ های بسیار بلند که حیوان ملی قطر می باشد.

 

قطر ایرویز

 

روند تغییر لوگو قطر ایرویز

لوگو این ایرلاین تنها یک بار در سال 2006 تغییر کرد که فقط نوشته و عکس غزال جابه جا شدند.

 

روند تغییر لوگو قطر ایرویز

 

سنگاپور ایرلاینز

این ایرلاین حامل پرچم کشور سنگاپور است.

در رتبه بندی ایرلاین ها رتبه پنجم را دارد.

در بین تمامی ایرلاین های نیز از نظر حجم مسافران رتبه دهم را دارد.

سنگاپور ایرلاینز یکی از بزرگترین ایرلاین های آسیا است.

  • تاریخچه لوگو سنگاپور ایرلاینز: شرکت هواپیمایی سنگاپور از سال 1947 میلادی شروع به کار کرده و اولین لوگو و نماد طراحی شده هنوز هم لوگو رسمی این شرکت است.
  • تفسیر لوگو سنگاپور ایرلاینز: لوگوی هواپیمایی سنگاپور پرنده ای است الهام گرفته از بخشی از افسانه های قدیمی این کشور که به کریس نقره ای یا کریس شهرت دارد. این کریس در این ایرلاین در طراحی سالن های نقره ای و سیستم سرگرمی مرکزی نیز استفاده شده است.

 

سنگاپور ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو سنگاپور ایرلاینز

لوگو این ایرلاین از ابتدا همان پرنده افسانه ای کریس که در جنوب شرقی آسیا زنده می کند، بوده و تا به حال فقط گاهی رنگ و جای لوگو و نوشته جابه جا شده.

آل نیپون ایرویز

آل نیپون با 217 هواپیما یکی از ایرلاین های موفق و مهم زاپن و آسیا است. این ایرلاین در حال حاضر به حدود 81 مقصد داخلی و بین المللی پرواز انجام می دهد.

  • تاریخچه لوگو ایر نیپون ایرویز: ایر نیپون ایرویز هم جز ایرلاین های قدیمی است که از سال 1952 در حال فعالیت است. لوگو این ایرلاین از شروع فعالیت تا امروز هیچ تغییری نکرده و با نماد ANA شناخته می شود
  • تفسیر لوگو ایر نیپون ایرویز: لوگو این ایرلاین برگرفته از حروف اول سه کلمه ، آل نیپون ایرویز، است و به همین دلیل معمولا با نام آتا هم معرفی می شود.

امارات ایرلاینز

فکر کنم امارات ایرلاینز نیازی به معرفی نداشته باشد، چرا که این ایرلاین جز 10 ایرلاین موفق جهان و بهترین در هر زمینه ای است که متعلق به دولت امارات متحده عربی می باشد.

برخی از ویژگی ها خاص امارات ایرلاینز که باعث شده این شرکت هواپیمایی بین کل گردشگران محبوبیت خاصی پیدا کند.

  • در هواپیما های این ایرلاین حمام وجود دارد البته فعلا در بعضی از هواپیما ها وجود دارد.
  •  بزرگترین ناوگان هوایی برای امارات ایرلاینز است
  • خدمه این ایرلاین از 150 کشور مختلف هستند
  • فرودگاه دبی بخاطر این ایرلاین به سومین فرودگاه جهان تبدیل شده
  • این ایرلاین حامی فوتبال جهانی است
  • چهار سال جایزه اسکای ترکس را دریافت کرده
  • عضو هیچ اتحادی از اتحاد های هوانورردی نیست

حال بیایید با تاریخچه و مفهوم این لوگو بیشتر آشنا شویم:

  • تاریخچه لوگو امارات ایرلاینز: آرم این ایرلاین در سال 1985 طراحی شد و بعد از 14 سال یعنی در سال 1999 تغییر جزئی در ان ایجاد شد.
  • تفسیر لوگو امارات ایرلاینز: لوگو این ایرلاین معنی خاصی ندارد و نام عربی و انگلیسی این ایرلاین می باشد که بسیار ساده و همچنین جذاب طراحی شده است.

البته به گفته بعضی از طرفداران امارات ایرلاینز، موفقیت این ایرلاین باعث جذابیت و خوب دیده شدن لوگو امارات ایرلاینز شده.

 

امارات ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو امارات ایرلاینز

لوگو این ایرلاین یک بار در سال 1985 توسط گروهی از طراحان انگلیسی طراحی شد، این طرح اینطور بود که نام عربی این ایرلاین به صورت خطاطی شده در بالا و نام انگلیسی در زیر قرار می گرفت.

طرح دوم این لوگو در سال 1999 تغییر کرد، البته به همان شکل قبل باقی ماند و تنها تفاوتی جزئی در ان انجام شد که شاید حتی تشخیص این دو لوگو از یکدیگر سخت باشد. اما اگر در کنار هم این دو لوگو رو مقایسه کنید متوجه تفاوت های ان ها خواهید شد.

 

روند تغییر لوگو امارات ایرلاینز

 

کاتای پسیفیک

ایرلاینی هنگ کنگی که در سال 1946 شروع به کار کرد. این ایرلاین از سال 2010 تا کنون در رتبه بندی های مختلف تمامی ایرلاین جز 5 ایرلاین اول بوده.

  • تاریخچه لوگو کاتای پسیفیک: این لوگو تا به حال تغییری نداشته و در سال 1994 طراحی شد.
  • تفسیر لوگو کاتای پسیفیک: لوگو این ایرلاین شبیه بال یک هواپیما می باشد که با قلمو کشیده شده و در طراحی آن آرامش و پرواز در بالای دریای آرام  الهام بخش بوده.

برای خرید بلیط هواپیما از هر کدوم از ایرلاین های معرفی شده از صفحه اول سایت آژانس طاهاگشت جستجو و خرید کنید.

 

کاتای پسفیک

 

ترکیش ایرلاینز

این ایرلاین از سال 1933 فعالیت هوایی را آغاز کرده و در حال حاضر با انجام روزانه 315 پرواز به نقاط مختلف به یکی از بزرگترین ایرلاین های جهان تبدیل شده.

یکی از ویژگی های ترکیش ایرلاینز انجام بیشترین تعداد پرواز مستقیم از یک فرودگاه یعنی فرودگاه جدید  استانبول است.

این ایرلاین در مسیر های مختلفی پرواز انجام می دهد اما پرفروش ترین آن ها بلیط هواپیما استانبول است.

  • تاریخچه لوگو ترکیش ایرلاینز: ترکیش ایرلاینز نیز همانند همه ایرلاین ها دارای یک لوگو واحد است چندین سال بعد از اغاز فعالیت این شرکت طراحی و مورد استفاده قرار گرفته.
  • تفسیر لوگو ترکیش ایرلاینز: لوگو این ایرلاین نام شرکت هواپیمایی با فونتی خاص و رنگ بندی قرمز و آبی است. بدون شگ برای انتخاب این فونت و رنگبندی دلایل خاصی وجود داشته اما جایی از این موضوع صحبت نشده است.

 

ترکیش ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو ترکیش ایرلاینز

در طول چندین سال فعالیت ترکیش ایرلاینز 8 بار لوگو این شرکت تغییر کرده که آخرین مورد آن هم به تازگی اتفاق افتاده. این تغییر لوگو بسیار کم اما قابل درک است.

تغییر این لوگو تنها در رنگ نوشته، فونت نوشته و جابه جایی شکل بال هواپیما از سمت راست نوشته به سمت چپ است.

 

روند تغییر لوگو ترکیش ایرلاینز

 

لوفتهانزا ایرلاین

لوفتهانزا نام شرکتی بود که در سال 1951 منحل شد، اما این نام و برند در سال 1954 خریداری و ایرلاین لوفتهانزا راه اندازی شد.

در حال حاضر لوفتهانزا یکی از 10 ایرلاین موفق جهان و اولین ایرلاین دولت آلمان می باشد که همگی به علت داشتن موفقیت ها و ویژگی های بسیار خوب این شرکت هواپیمایی است.

  • تاریخچه لوگو لوفتهانزا: تاریخ دقیقی از طراحی اولیه لوگو این ایرلاین وجو ندارد، اما تقریبا از همان ابتدا لوگو این ایرلاین طراحی و تمامی هواپیما ها با لوگو علامت گذاری شدند.
  • تفسیر لوگو لوفتهانزا: لوگو این ایرلاین پرنده ی ماهیخواری است با گردنی بلند که نماد پرواز و هواپیما است. البته گاهی به جرثقیل نیز تشبیه شده است. در کنار این پرنده نمادین نیز نام لوفتهانزا با فونتی مخصوص و ریز نوشته شده است.

 

لوفتهانزا

 

روند تغییر لوگو لوفتهانزا

لوگو این ایرلاین شاید تا به حال چندین تغییر کوچک داشته است اما تغییر اساسی آن در سال 2018 انجام شد. این تغییر تنها در رنگ لوگو بوده است.

ایجپت ایر

ایرلاینی عربی و متعلق به کشور مصر می باشد که در سال 1932 وارد عرصه جابه جایی هوایی شده است. قطب اصلی این ایرلاین فرودگاه شهر قاهره است.

  • تاریخچه لوگو ایجپت ایر: لوگو این ایرلاین تاکنون هیچ تغییری اساسی نداشته و چندین سال بعد از راه اندازی ایرلاین طراحی شده است.
  • تفسیر لوگو ایجپت ایر: در لوگو این کشور سر یک فالکون اسطوره باستانی مصر قرار دارد و در سمت چپ آن نام ایرلاین نوشته شده است.

 

ایجپت ایر

 

تای ایرویز

راه اندازی تای ایرویز از سال 1959 میلادی آغاز و در نهایت در سال 1960 اولین پرواز تای ایرویز، ایرلاین ملی تایلند، انجام شد.

  • تاریخچه لوگو تای ایرویز: این لوگو در سال 1970 طراحی شد اما لوگو پس از کسب موفقیت های بسیار ایرلاین کامل تغییر کرد.
  • تفسیر لوگوی تای ایرویز: لوگو قدیمی نماد یک مرد رقصنده و شاد و نشان دهنده شاد بودن مردمان این کشور بود. لوگو جدید نشان دهنده معابد این شهر با رنگ های خاص زرد و بنفش است؛ که زرد رنگ طلایی معابد و بنفش رنگ گل های ارکیده این کشور می باشد.

 

تای ایرویز

 

بریتیش ایرویز

یکی دیگر از ایرلاین های موفق اروپا بریتیش ایرویز، ایرلاین حامل پرچم انگلیس، است که از سال 1973 فعالیت کاری خود را شروع کرده است.

در حال حاضر این ایرلاین با 300 هواپیما در ناوگان خود به بیش از 160 مقصد در سراسر جهان پرواز انجام می دهد.

  • تاریخچه اوگو بریتیش ایرویز: اولین لوگو بریتیش ایرویز یک سال پس از راه اندازی این شرکت هواپیمایی در سال 1373 طراحی شد. دومین لوگو در سال 1982 و سومی لوگو که تا امروز هم تغییری نکرده در سال 1997 طراحی شد.
  • تفسیر لوگو بریتیش ایرویز: هر سه لوگو بریتیش ایرویز نام این ایرلاین بوده که در همه از رنگ های پرچم انی کشور استفاده شده.

 

بریتیش ایرویز

 

روند تغییر لوگو بریتیش ایرویز

اولین لوگو انی شرکت در سال 1373 طراحی شد و تا سال 1982 همان باقی ماند این لوگو به این صورت بود که کلمه بریتیش به رنگ قرمز در بالا و کلمه ایرویز به رنگ آبی در پایین قرار داشت.

دومین لوگو در سال 1382 طراحی و تا سال 1997 مورد استفاده این شرکت بود. تمامی سعی بریتیش ایرویز برای این لوگو نشان دادن پرواز و فعالیت این شرکت در صنعیت هوایی بود که با طراحی این لوگو به سادگی به هدف خود رسید.

در این لوگو خط پروازی زیر نوشته قرار گرفت و نوشته بریتیش ایرویز در کنار هم قرار گرفتن.

سومین لوگو که تا الان هم از ان استفاده میشه، در سال 1997 طراحی شد و ترکیب بهتری از دو لوگو قبلی ارائه داد.

ایرفرانس

ایرفرانس جز ایرلاین های قدیم اروپا و حامل پرچم فرانسه می باشد. این ایرلاین روزانه به بیش از 335 مقصد در سراسر جهان پرواز انجام می دهد. یکی از بهترین انتخاب ها برای بلیط هواپیما خارجی ایرفرانس است.

  • تاریخچه لوکو ایرفرانس: اولین لوگو این ایرلاین در سال 1933 طراحی شد و هیچ ربطی هم به لوگو فعلی این ایرلاین نداره.
  • تفسیر لوگو ایرفرانس: لوگو این ایرلاین در ابتدا یک اسب و نماد این کشور بود، اما در حال حاضر نام این ایرلاین به رنگ قرمز و آبی پرچم فرانسه است.

 

ایرفرانس

 

روند تغییر لوگو ایرفرانس

از سال 1933 تا 1976 لوگو ایرفرانس یک اسب آبی رنگ بود، اما با تغییر این لوگو در سالا 1976 به نوشته ایرفرانس، تا امروز لوگو این ایرلاین به صورت نوشته نام این شرکت باقی ماند.

البته همین نوشته ساده با چند خط در اطرافش بار ها تغییر یافت. تا امروز لوگو ایرفرانس 6 بار تغییر یافته است.

دلتا ایرلاینز

شرکت هواپیمایی دلتا ایرلاینز یکی دیگر از شرکت هواپیمایی های مشهور در امریکا است که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است و اکنون توانسته جایگاه چهارم در لیست بزرگترین شرکت هواپیمایی های دنیا را به خود اختصاص بدهد.

  • تاریخچه لوگو دلتا ایرلاینز: اولین لوگو این ایرلاین در سال 1929 طراحی شد و خدای رومی عطارد درون یک مثلث بوده.
  • تفسیر لوگو دلتا ایرلاینز: نام شرکت به رنگ آبی ستاره های پرچم آمریکا و شکل جت در کنار آن، نماد و لوگو دلتا ایرلاین می باشد.

 

دلتا ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو دلتا ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی از ابتدا تا امروز 20 لوگو عوض کرده که هر کدام به شکلی خاص طراحی شده بودند. اما در حال حاضر لوگو این ایرلاین بسیار ساده و در عین حال گویا و شیک است.

 

روند تغییر لوگو دلتا ایرلاین

کی ال ام ایرلاین

در سال ۱۹۱۹ شرکت هواپیمایی کی ال ام در کشور هلند تاسیس شد. امروزه کی ال ام یکی از مطرح ترین شرکت هواپیمایی های اروپایی است.

این شرکت هواپیمایی در سال ۲۰۰۴ با شرکت‌ هواپیمایی ایر فرانس ادغام شد و اکنون به ۱۳۰ مقصد مختلف در جهان پرواز دارد.

  • تاریخچه لوگو کی ال ام: این ایرلاین اولین لوگو خود را در سال 1919 طراحی کرد که شامل سه حروف KLM می باشد که درون یک شش ظلعی قرار گرفته.
  • تفسیر لوگو کی ال ام: کی ال ام مخفف کلمه Koniklijke Luchtvaart Maatschapij می باشد و در لوگو نیز از همین سه کلمه کوتاه شده استفاده شده است. البته یک تاج نیز در لوگو وجود دارد که نشان پادشاهی بودن این ایرلاین ملی هلند می باشد.

 

کی ال ام

 

روند تغییر لوگو کی ال ام

کی ال ام تا کنون سه لوگو عوض کرده که همه به رنگ ابی هستند. البته ابی هر لوگو متفاوت است.

 

روند تغییر لوگو کی ال ام

ایرنیوزلند

‌ایر نیوزلند در سال ۱۹۶۰ و در کشور نیوزلند تاسیس شده است و امروز این شرکت هواپیمایی بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور نیوزلند به شمار می آید.

این شرکت توانست در نزدیکی های سال ۲۰۲۰ عنوان بهترین خط هواپیمایی سال را به خود اختصاص بدهد.

  • تاریخچه لوگو ایرنیوزلند: اولین لوگو این ایرلاین در سال 1965 طراحی شده بود که شبیه به یک پرنده و هواپیما مشکی رنگ بود. از سال 1973 به بعد لوگو های این ایرلاین به نام شرکت تغییر یافت.
  • تفسیر لوگو ایرنیوزلند: لوگو فعلی ایرنیوزلند نام شرکت به همراه نماد باد می باشد.

 

ایرنیوزلند

 

روند تغییر لوگو ایرنیوزلند

این شرکت هواپیمایی از سال 1965 تا امروز 5 لوگو عوض کرده است که 4 مورد آخر دارای یک نماد و نوشته نام شرکت هستند.

 

روند تغییر لوگو ایرنیوزلند

 

ژاپن ایرلاین

شرکت‌ خطوط هوایی ژاپن در سال ۱۹۵۱ تاسیس شد و امروزه این شرکت هواپیمایی به ۲۲۰ مقصد مختلف در ۳۵ کشور جهان پرواز های مستقیم دارد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهر توکیو ژاپن واقع شده است.

  • تاریخچه لوگو ژاپن ایرلاین: این لوگو از سال 1951 که اغاز به کار کرد لوگو طراحی شده داشت. اما تا امروز لوگو آن تغییرات اساسی کرده و حدود 5 بار عوض شده است.
  • تفسیر لوگو ژاپن ایرلاین: لوگو جدید این ایرلاین همانند لوگو دوم شرکت می باشد که تغییران جزئی روی ان انجام شده است.

این لوگو به صورت دایره ای شکل با پرنده ای در وسط و نام ایرلاین ژاپی در بالا طراحی شده است.

 

ژاپن ایرلاین

 

روند تغییر لوگو ژاپن ایرلاین

این ایرلاین تا امروز 5 بار لوگو خود رو تغییر داده که لوگو چهارم و سوم تقریبا شبیه هم و لوگو اخر و لوگو دوم هم شبیه به هم می باشند.

 

ژاپن ایرلاینز

 

سریلانکان ایرلاینز

سریلانکان ایرلاین در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده است و فعالیت خود را از سال ۱۹۷۹ شروع کرده. این شرکت هواپیمایی فعالیت خود را با دو فروند بوئینگ ۷۰۷ آغاز کرده است.

واکنون‌ این شرکت هواپیمایی توانسته روزانه به ۶۱ مقصد مختلف پرواز مستقیم داشته باشد.

  • تاریخچه لوگو سریلانکان ایرلاینز:نام مقبلی این ایرلاین ایرلانکا بوده و لوگو قدیمی نیز با همین نام طراحی شده بوده اما پس از سال 1998 با تغییر نام این شرکت هواپیمایی لوگو نیز تغییر یافت.
  • تفسیر لوگو سریلانکان ایرلاینز: در لوگو این ایرلانی ققنوسی به رنگ پرچم این کشور به همراه نام ایرلاین در زیر این پرنده وجود دارد.

 

سریلانکان ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو سریلانکان ایرلاینز

لوگو این ایرلاین در سال 1998 به خاطر تغییر نام شرکت هواپیمایی تغییر کرد، اما تقریبا همان شکل لوگو اول را حفظ کرد.

ایرکانادا

ایر کانادا یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی کانادا می باشد. این شرکتت هواپیمایی در سال 1936 تاسیس شد و هم اکنون این شرکت به 178 مقصد در سرتاسر جهان پرواز دارد.

شرکت ایر کانادا از جهت مقصد پرواز ها به عنوان دهمین شرکت بزرگ هواپیمایی به شمار می رود.

  • تاریخچه لوگو ایرکانادا: لوگو این ایرلاین در سال 1937 طراحی و پس از آن 6 بار دیگر عوض شد، تغییرات این 7 لوگو قابل مشاهده اما بسیار کم است.
  • تفسیر لوگو ایرکانادا: لوگو ایر کانادا نام این ایرلاین به همراه نمادی از پرچم این کشور است. حتی رنگ لوگو نیز قرمز و شبیه به پرچم کانادا است.

 

ایرکانادا

 

آمریکن ایرلاینز

امریکن ایرلاین همانطور که از اسمش معلوم است یکی از شرکت های هواپیمایی امریکایی است. این شرکت در سال 1930 تاسیس شده و با نام امریکن ایرویز فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت به دلیل داشتن 940 فروند هواپیما به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی در جهان نام برده می شود.

  • تاریخچه لوگو آمریکن ایرلاینز: اولین لوگو این ایرلاین در سال 1934 طراحی شد. پس از لوگو اول
  • بار دیگر لوگو این شرکت هواپیمایی عوض شد.
  • تفسیر لوگو آمریکن ایرلاینز: لوگو این ایرلاین یک عقاب می باشد که نماد قدرت و بزرگی این ایرلاین است.

 

آمریکن ایرلاینز

 

روند تغییر لوگو آمریکن ایرلاینز

لوگو این ایرلاین در سال های 1945، 1962، 1967 و در آخر در سال 2013 تغییر یافت که در همه آن ها نماد عقاب و نام ایرلاین به رنگ ابی و قرمز وجود دارد.

 

آمریکن ایرلاینز

 

ایرآسیا

27 سال پیش در تاریخ 20 دسامبر 1993 در مالزی تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی به بیشتر کشور های آسیای شرقی پرواز مستقیم دارد. در سال 2011 گفته شد که ایر آسیا سفارش 200 فروند هواپیما ایرباس A320neo را داده است.

سفارش خرید 200 فروند هواپیما که به کمپانی ایرباس داده است بزرگ ترین سفارشی بود که تا آن روز یک شرکت هواپیمایی داده بود.

  • تاریخچه لوگو ایراسیا: لوگو اول این ایرلاین که در سال 2002 طراحی شده است اینطور بود که نام ایرآسیا با فونتی خاص به صورت مورب و قرمز نوشته شده بود.
  • تفسیر لوگو ایر آسیا: یکی از ساده ترین لوگو ها و در عین حال جذاب ترین لوگو ایرآسیا می باشد که تنها نام این ایرلاین به صورت مورب و قرمز رنگ است.

 

ایرآسیا

 

روند تغییر لوگو ایر آسیا

لوگو این ایرلاین تغییر چندانی نداشته اما تاکنون 3 بار تغییر کرده است.

سوئیس اینترنشنال ایرلاینز

این شرکت هواپیمایی متعلق به کشور سوئیس است که در سال 2002 تاسیس شده است. این ایرلاین از طریق شهر های ژنو، بازل و زوزیخ به شهر های متعددی در نقاط مختلف دنیا پرواز های مستقیم دارد. این شرکت در پی ورشکستگی یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی سوئیس راه اندازی شده بود.

  • تاریخچه لوگو سوئیس اینترنشنال ایرلاینز: اولین لوگو این ایرلاین در سال 2002 طراحی و دومین لوگو که هنوز هم مورد استفاده است در سال 2011 طراحی شد.
  • تفسیر لوگو سوئیس اینترنشنال ایرلاینز: لوگو این ایرلاین نام شرکت هواپیمایی به همراه نماد و رنگ پرچم کشور سوئیس است.

 

سوئیس اینترنشنال ایرلاین

 

روند تغییر لوگو سوئیس اینترنسنال ایرلاینز

لوگو این شرکت هواپیمایی سوئیسی تنها یک بار تغییر کرده و از نظر کارشناسان بسیار حرفه ای و بهتر شده است. البته تغییر چندانی در رنگ و محتوا و شکل داده نشده است.

 

روند تغییر لوگو سوئیس اینترنشنال

 

40 ایرلاین برتر جهان

  1. قطر ایرویز: شرکت هواپیمایی ملی قطر و معتبرترین ایرلاین خاورمیانه
  2. سنگاپور ایرلاینز: یکی از بزرگترین ایرلاین ها قاره آسیا
  3. آل نیپون ایرویز: یکی از دو شرکت هواپیمایی اصلی ژاپن
  4. امارات ایرلاینز: محبوب ترین و کامل ترین ایرلاین جهان
  5. کاتای پسیفیک: ایرلاین حامل پرچم کشور هنگ کنگ            
  6. ترکیش ایرلاینز: ایرلاینی که بیشترین پرواز بدون توقف جهان را دارد.
  7. لوفتهانزا ایرلاین: بزرگ ترین ایرلاین قاره اروپا و کشور آلمان.
  8. ایجپت ایر: شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور مصر
  9. تای ایرویز: یکی از ایرلاین های مهم شرق آسیا
  10. بریتیش ایرویز: نهمین ایرلاین بزرگ جهان
  11. ایرفرانس: یکی از قدیمی ترین و بهترین ایرلاین های اروپایی
  12. دلتا ایرلاینز: چهارمین ایرلاین بزرگ جهان
  13. کی ال ام: ایرلاینی زیر نظر ایرفرانس
  14. ایرنیوزلند: بهترین شرکت هواپیمایی 20220
  15. ژاپن ایرلاینز: ایرلاینی بدون هیچ جنبه منفی
  16. سریلانکان ایرلاینز: شرکت هواپیمایی ملی سریلانکا
  17. ایر کانادا: دهمین ایرلاین از نظر تعداد مقاصد
  18. آمریکن ایرلاینز: بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان با 600 فروند هواپیما
  19. ایر آسیا: بزرگترین شرکت هواپیمایی مالزی
  20. سوئیس اینترنشنال ایرلاینز: ایرلاین بی نقص و مدرن سوئیس
  21. هاوایین ایرلاینز: یکی دیگر از ایرلاین های موفق امریکایی
  22. ایر ایندیا: بزرگترین ایرلاین هند با 90 مقصد پروازی
  23. هواپیمایی اتیوپی: پر طرفدارترین ایرلاین قاره آفریقا
  24. دراگون ایر: یکی از قدیمی ها هنگ کنگ
  25. کورین ایر: بزرگترین ایرلاین کره جنوبی که حامل پرچم این کشور است
  26. ایر چاینا: اولین ایرلاین چین و همچنین پرطرفدار ترین
  27. ایر لینگاس: ایرلاین ملی ایرلند، فعال در 3 قاره جهان
  28. ایبریا: ایرلاین ملی اسپانیا با قطب فعالیت مادرید
  29. مکزکانا دی اویاسیون: یکی از قدیم های جهان
  30. رایان ایر: ایرلاین ارزان ایرلند و اروپا
  31. آئرومکزیکو: ایرلاین ملی مکزیک با 60 مقصد پروازی در جهان
  32. کانتاس: ایرلاین استرالیایی با محبوبیت جهانی
  33. ساوتوست ایرلاینز: یکی دیگر از ایرلاین های امریکایی
  34. یو اس ایرویز: ششمین ایرلاین شلوع جهان، متعلق به آمریکا
  35. مالزی ایرلاینز: ایرلاین مالزی فعال در سراسر جهان
  36. ایران ایر: قدیمی ترین و اولین و مهم ترین ایرلاین ایران
  37. گارودا ایندونزیا: ایرلاین حامل پرچم اندونزی
  38. ایرلاینز پی‌ان‌جی: ایرلاینی با 28 مقصد پروازی
  39. هاینان ایرلاینز: چهارمین ایرلاین موفق چین
  40. ویتنام ایرلاینز: قدیمی ترین و اصلی ترین ایرلاین ویتنام

 

لوگو 40 ایرلاین محبوب جهان

آژانس هواپیمایی طاها گشت