آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

درباره تایلند

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 2407

کشور تایلند(Thailand)

پایتخت: بانکوک

نوع حکومت: پادشاهی

شهرهای مهم: بانکوک، آیوتایا، چیانگ مای، چامپون، چیانگ رای

مساحت: 513,000 کیلومتر مربع

جمعیت:67,000,000 نفر

زبان رسمی: تایلندی

دین: بودایی، اسلام

واحدپول: بات تایلند(THB)

پیش شماره: 66+

اختلاف ساعت: 3:30+

تایلند با نام دیگر سیام، پنجاه و یکمین کشور وسیع دنیا، بیستمین کشور پرجمعیت دنیا با پایتخت بانکوک که مرکز سیاسی، اداری، فرهنگی، تجاری و صنعتی کشور است.

تولید و صادرات عمده دربخش کشاورزی و برنج باعث رشد سریع اقتصادی در سالهای 1958 و 1996 شد و به کشور قدرت صنعتی تازه ای بخشید، اما اکنون درآمد اصلی تایلند از بخش گردشگری تامین میگردد.

تنها کشور آسیای جنوبی که علیرغم فشارهای زیاد اروپا هرگز تن به استعمار نداد.

موقعیت جغرافیایی:

کشورتایلند در مرکز شبه جزیره هندوچین و جنوب شرقی آسیا قراردارد. از سمت جنوب، با مالزی و از شمال و شرق با لائوس هم مرز است.

مرزهای دریایی کشور، ویتنام، هند، اندونزی و دریای آندامان هستند.

آب و هوا:

بنابر موقعیت جغرافیایی در تایلند بسیاری از مناطق ، دارای آب و هوای مرطوب و گرمسیری است که بطور معمول از 38 تا 19 درجه متغیر میباشد.

 

حیات وحش:

فیل در تایلند از جایگاه بالایی برخوردار است به گونه ای که به نماد ملی تبدیل شده و جشن های باشکوهی نیز در جهت بزرگداشت آن برگزار میشود. درسال 1850 حدود 100,000 فیل اهلی در کشور موجود بود که بر اثر شکار و صادرات عاج، گوشت و پوست آنها به مرور زمان این تعداد به 2000 زنجیر کاهش یافت. از فیل های جوان بعنوان جذب گردشگر(سواری از آنها) استفاده میشود.

پستاندارانی چون: گربه طلایی آسیایی، سگ وحشی آسیایی و پلنگ در این سرزمین سکونت دارند که چندین گونه در حال انقراض، در معرض خطر، آسیب پذیر و یا منقرض شدند. از دسته پرندگان هم ، میتوان به رایج ترین آنها در تایلند یعنی مرغ شرقی چشم سفید که گونه هایی نادر و کمیاب هستند اشاره کرد.

 

مردم، آشپزی و موسیقی:

مردم تایلند اکثرا بومی هستند و جمعیتی را از اقوام چینی و ادیان متفاوت از بودایی ها، مسیحیان، مسلمانان، کنفوسیوس و دیگر ادیان را بخود جذب کرده است.

در آشپزی از تمام 5 طعم اساسی (ترش، شیرین، تلخ، تند و شور) و موادی چون سیر، آب لیمو، گشنیز، کوشنه، قند، خرما و سس ماهی بویژه برنج یاس استفاده میشود.

باتوجه به موقعیت جغرافیایی تایلند، موسیقی هم از کشورهای همسایه و مسیرهای تجاری نشات گرفته است. سبک های موجود در تایلند کلونگ تاپ، خیم(فارسی)؛ جاخه(هندی)؛ کلونگ(چینی)؛ کلونگ کائه(اندونزی) هستند ولی رایج ترین آنها موسیقی سنتی تایلندی میباشد.

آژانس هواپیمایی طاها گشت