آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

درباره مارماریس

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 3008

مارماریس (Marmaris)

مارماریس یکی از شهرهای بندری زیبا و توریستی در دریای مدیترانه می باشد که در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. منبع اصلی درآمد مارماریس گردشگری می باشد. طبق سرشماری سال 2012، جمعیت مارماریس حدود 30 هزار نفر بوده است.

این شهر ساحلی مکانی فوق العاده و استثنایی است که با قرارگیری در حد واسط دریا و کوه، چشم اندازی زیبا به طبیعت زیبای ساحل و کوهستان را دارد. مارماریس با با دو بندر بزرگ و چندین تفرجگاه کوچکتر یکی از مراکز مهم برای قایقرانی و غواصی است. این شهر یکی از مکان های محبوب و مورد توجه کشتی های کروز در فصل زمستان می باشد.

مارماریس دارای آب و هوای مدیترانه ای و تابستان های گرم و مرطوب همچنین زمستان های بارانی است. گرم ترین ماه ها در تابستان، جولای و آگوست بوده و بیشتر گردشگران در اوایل پاییز بخصوص در ماه سپتامبر که گرمای هوا متعادل تر است، به این شهر سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری

رودخانه دالیان(Dalyan River)

دالیان دهکده بزرگی در فاصله 1 ساعتی از مارماریس و منطقه ای زیبا و تاریخی است. ساحل این رودخانه به ساحل لاک پشتی در جهان معروف است و به دلیل ساحل زیبای خود، به عنوان یکی از دیدنی ترین مناطق زمین است. این ساحل در یک طرف توسط آب شور و از سوی دیگر آب شیرین احاطه شده و محل پرورش لاک پشت های دریایی می باشد.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس(Atlantis Marmaris Waterpark)

پارک آبی آتلانتیس مارماریس یکی از بزرگ ترین پارک های آّبی است که برای تمامی سنین مناسب می باشد. این پارک پر از جاذبه های سرگرم کننده همچون: استخر کودکان، استخر موج، مینی گلف، بولینگ، رستوران ها و کافه های متنوع برای دوستداران سرگرمی می باشد. پارک آبی مارماریس در مقابل دریا قرار گرفته و دارای ساحل اختصاصی، تخت و چتر در تمام طول روز می باشد.

 

قلعه مارماریس (Marmaris Castle)

قلعه مارماریس یکی دیگر از قلعه های ترکیه دارای موزه می باشد. با توجه به نوشته های مورخ معروف "هرودوت"، اولین دیوار شهر مارماریس 3000 سال قبل از میلاد ساخته شده است. مهم ترین بخش قلعه در جنگ جهانی اول توسط یک کشتی جنگی فرانسوی نابود شده است. قلعه مارماریس به عنوان یک ساختار به یاد ماندنی در سال 1983 به ثبت رسید و به عنوان یک موزه فعالیت خود را در سال 1991 شروع کرده است.

 

موزه مارماریس (Marmaris Museum)

موزه مارماریس در داخل قلعه مارماریس قرار دارد. این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و مورخان مشتاق مکانی دیدنی و جذاب محسوب می شود. موزه مارماریس میزبان بخش وسیعی از نمایشگاه ها و آثار باستانی است که بیانگر گذشته امپراتوری عثمانی می باشد.

مارماریس مارینا(Marmaris Marina)

مارینا یک مرکز اجتماعی با فضایی سرگرم کننده همراه با موسیقی زنده در تمامی طول شب و در کنار اسکله می باشد. از دیگر فضاهای مارینا طیف گسترده ای از رستوران ها عالی و فروشگاه های متنوع شامل سوغات ترکیه همچون لباس می باشد.

از دیگر فعالیت های امکان پذیر در مارینا می توان به قدم زدن و تماشای قایق های بادبانی لنگر انداخته در امتداد اسکله اشاره کرد.

رقص فواره ها (The Dancing Fountain)

رقص فواره ها یکی از منظره های زیبا در مارماریس بخصوص در شب می باشد. این نمایش حدود نیم ساعت طول می کشد که در آن فواره ها به همراه موسیقی و چراغ های رنگی هنرنمایی می کنند.

 

کوه های مارماریس (Marmaris Mountains)

کوه های مارماریس با گستره ای از زیبایی ها و سنگ های برنز رنگ، خود را در طول زمان به نمایش گذاشته اند. از جاذبه های توریستی کوه های مارماریس، پیاده روی بر روی صخره ها، تماشای چشم انداز زیبای کوهستان، تماشای پوشش گیاهی و جانوری، آبشار و غروب خورشید می باشد.

 

آرامگاه صخره ای کاریان (Carian Rock Tombs)

به منظورحفظ کنده کاری های پیچیده و با شکوه این مکان، گردشگران تنها می توانند بنا را با قایق از زوایای مختلف بازدید کنند. معماری فوق العاده این آرامگاه، طراحی نوآورانه و اجرای بسیار سخت این بنا آن را به عنوان یک مکانی بسیار پرطرفدار و مورد علاقه توریست تبدیل کرده است.

 

ساحل ایچ ملر (Icmeler Beach)

ساحل ایچ ملر یکی از سواحل زیبای مارماریس، دارای آبی کم عمق و شفاف و ساحل شنی و ماسه است. این ساحل برای خانواده و هر گروه سنی مناسب می باشد. از زیبایی های مسیر این ساحل می توان از دید به منظره زیبای کوه های مارماریس و تماشای غروب خورشید در ساحل اشاره کرد.

غواصی (Scuba/ Snorkeling)

غواصی در مارماریس به عنوان گشت و گذاری فوق العاده در این منطقه شناخته می شود. حیات دریایی و مناظر دست نخورده و بکر از دیگر جاذبه های این فعالیت مهیج می باشد.

 

میدان جوانی مارماریس (Marmaris 19 May Youth Square)

این میدان به دلیل قرار گرفتن در کنار ایستگاه دلموش، دارای دسترسی آسان می باشد. میدان جوانی یکی از مراکز اجتماعی و پر هیاهوی شهری است که علاوه بر رقص فواره ها، مجموعه ای از رستوران ها، مغازه ها به همراه اجرای موسیقی زنده و مراسم فرهنگی در آن به چشم می خورد.

 

آژانس هواپیمایی طاها گشت