آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

درباره لنکاوی

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 2844

لنکاوی(Langkawi)

تاریخچه:

نام لنکاوی(به معنای عقاب قهوه ای) از ریشه مالایی گرفته شده است.

جزیره لنکاوی در قرن 15 توسط چینی ها ثبت شد و به عنوان اچه پولائو لادایا یا جزیره فلفل شناخته شده بود وهم چنین در سال 1691 فرانسوی ها برای خرید فلفل به جزیره لنکاوی مراجعه کردند.

جزیره لنکاوی از 120 جزیره تشکیل شده که در شمال غربی مالزی و خلیج کده قرار گرفته و با تایلند همسایه می باشد. مساحت جزیره لنکاوی 479 کلیلومتر ، دارای 95 هزار نفر جمعیت و دین مردم جزیره لنکاوی هندو بودایی، بودیسم، مسیحی و مسلمان می باشد. بسیاری از جزایر لنکاوی به دلیل جنگلهای انبوه غیر قابل سکونت است.

در گذشته جزیره لنکاوی به دلیل پوشش گیاهی خاص خود خانه ای برای دریانوردان، ماهیگیران و همچنین دزدان دریایی بوده است.

در جزیره لنکاوی سالیانه 2400 میلی لیتر باران می بارد که فصل خشک از ماه دسامبر تا فوریه و فصل مرطوب و بارندگی از ماه مارس و نوامبر می باشد .

اگر قصد از سفر خریدباشد، این جزیره به دلیل منطقه آزاد ومعاف از مالیات و گمرک مکان مناسبی برای خرید می باشد.

غذا :

غذاهای جزیره لنکاوی بیشتر دریایی بوده که محبوب ترین رستوران ها ی جزیره در شهرک کواه، سنانگ و سواحل تنگاه وکوک واقع شده است و همچنین غذاهای بین اللملی در هتل های گران قیمت سرو می شود.

جاذبه های گردشگری :

جزیره لنکاوی در تاریخ 1 ژوئن 2007 به عنوان یک منطقه ژئوپارک توسط یونسکو ثبت شده است. پارک کامبرین ، گلیم کارست و سنگ مرمر بانتینگ جزء مناطق حفاظت شده می باشد که محبوب ترین منطقه ، گردشگری ژئوپارک می باشند.

یکی از بهترین مراکز خرید لنکاوی بازار ( Temoyong) است . بازار شب لنکاوی محل مناسبی برای خرید مواد غذایی ، لباس و محصولات الکترونیک می باشد.

محلی دیگر برای خرید توریست ها به نام (pantai cenang) می باشد که در اطراف جاده ساحلی مغازه هایی برای فروش لوازم مد ، صنایع دستی و کالاهای دیگر وجود دارد .

جزیره لنکاوی عضو 9 جزیره که دارای کلاسهای تکمیلی غواصی جهانی ، سواحل دیدنی و فروشگاه با قیمت مناسب می باشد.

در جزیره لنکاوی دهکده هایی با خانه های چوبی ، غارهای خفاش دار و همچنین در کنار ساحل خانه های چوبی بر روی آب را می توان ملاحظه کرد.

سواحل و جزایر :

در لنکاوی دو جزیره اصلی وجود دارد که شامل جزایر جنوبی و شمال شرقی می باشد که جزایر جنوبی توریست های بیشتری را جذب می کند .

جزیره (langun) دارای دریاچه های آب شیرین بدون ساحل شن و ماسه می باشد.

جزیره(dendang) به شکل یک خلیج محبوب با تورهای قایق رانی برای دیدن زیباییهای این منطقه می باشد .

پانتایی سنانگ (Pantai Cenang) ساحلی زیبا با امتداد طولانی از ماسه سفید به همراه کلبه هایی با قیمت مناسب ، هتل و رستوران های متعدد و کافه ها برای سرگرمی های شبانه به همراه موسیقی زنده را دارا می باشد .

Langkawi Eagle Square - Dataran Lang میدان عقاب

در جزیره لنکاوی میدانی به نام عقاب نام گذاری شده و علت این نام وجود مجسمه عقابی است که با ارتفاع 12 متر، نماد این جزیره می باشد. اطراف این مجسمه دریاچه های زیبا ، پل ها و تراس های مختلف قرار گرفته که وجود این دریاچه ها باعث شده شب ها منظره خیره کننده ای داشته باشد و مسافران از دیدن این منظره لذت ببرند .

   

Langkawi Cable Car-Langkawi Sky Bridge تله کابین پل آسمان

در جزیره لنکاوی تله کابین به همراه یک پل معلق وجود دارد که دلیل نام گذاری تله کابین وجود پلی به نام آسمان می باشد. پروژه تله کابین لنکاوی در سال 1999 توسط ماهاتیر محمد نخست وزیر مطرح شده و در سال 2003 افتتاح شد .

بازدید کنندگان با پرداخت ورودی سوار تله کابین شده و به پل آسمان (ارتفاع این پل 700 متر از سطح دریا و طول ان 125 متر و عرض پیاده روی ان 1.8 متر ) می رسند .

پس از طی کردن 600 متر به اولین ایستگاه رسید و بس از پیاده شدن ، می توان با مشاهده مناظره اطراف و محیط های با شکوه ارامشی نسبی پیدا کرد . همچنین با سوار شدن کابین دوم حتی بالاتر از جنگل ها رفته ، هیجان و شگفتی را چند برابر لمس کرده و به پل آسمان رسید . هنگام قدم زدن بر روی پل از کوه کاسینگ و دومین قلعه لنکاوی و همچنین در قسمت شرقی ، روستایی زیبا به همراه باغ و فروشگاه ها بازدید کرد و به خرید سوغاتی پرداخت.

دنیای زیر آب لنکاوی (Underwater World Langkawi )

دنیای زیر آب جزیره لنکاوی یکی از بهترین جاذبه های لنکاوی شناخته شده است که در انتهای جنوبی pantai cenang واقع شده است . (تقریبا در مرز Pantai Tengah)

بزرگترین آکواریوم لنکاوی در کنار فروشگاه zon قرار گرفته و بیش از 200 گونه از آبزیان آب شیرین مثل پنگوئن، کوسه ها و آراپایما عظیم آمازون که بزرگترین ماهی آب شیرین در جهان می باشد را در خود جای داده است.

این مجموعه به سه بخش استوایی، معتدل و زیر قطب جنوب تقسیم شده که بخش محبوب آن قطب جنوب (به دلیل پنگوئن ها) می باشد. در این مجموعه یک کافه و یک سینما سه بعدی قرار دارد که بازدید کنندگان می توانند به تماشای فیلم کوتاه در مورد زندگی و نحوه فسیل شدن مایکل ماهی ما قبل تاریخ بپردازند .

Gunung Raya Mountain کوه گونانگ رایا

این کوه به عنوان بلندترین کوه لنکاوی به ارتفاع 881 متر شناخته شده که جنگل های انبوه و حیات وحش با گونه های جانوری متعدد مانند میمون، روباه پرنده، سنجاب، عقاب، شاهین و دیگر جانوران را دارا می باشد.

در این منطقه یک برج دیدبانی ساخته شده که با بالارفتن از آن می توان مناطق سرسبز ، جزایر همسایه و دریای آندامان را تماشا کرد. در گونانگ رایا یک پارک کوچک ، موزه و برج کنترل ماهواره نیز وجود دارد .

بهترین زمان رفتن به این کوه در ماه های نوامبر تا مارس بوده که آسمان کمی روشن و بدون بارش می باشد .

پارک حیات وحش و بهشت پرندگان Langkawi Wildlife Park & Bird Paradis

پارک بهشت پرندگان به عنوان اولین پارک حیات وحش آسیا با مساحت پنج هکتار در سال 2002 افتتاح شد و دارای 2,500 گونه از پرندگان عجیب از جمله 150 گونه قناری ، جغد ، عقاب ، فلامینگو و توکان می باشد . در این مجموعه 1500 پرنده به صورت آزاد پرواز می کنند و بازدیدکنندکان هنگام قدم زدن می توانند پرندگان و آبشار مصنوعی 15 متری را مشاهده کند . همچنین در انتهای پارک فروشگاهی برای خرید زیور آلات (ساخت چین و برزیل) وسنگهای شفابخش قرار گرفته است.

Pulau Payar Marine Park پارک آبی پولائو مارینه

پولائو مارینه بزرگترین جزیره از بین 3 جزیره پولائو می باشد . پارک پولائو مارینه در جنوب جزیره لنکاوی قرار گرفته که محیط مناسبی برای غواصی، گشت زیر آب و دیدن مرجان های رنگارنگ و همچنین ماجرا جویی با قایق موتوری ، پارک پیک نیک وخانه های تابستانی نیز می باشد.

 

موزه هنر و بهشت سه بعدی (Langkawi Arts In Paradise 3D Museum )

این موزه هنر در یک ساختمان سه طبقه با متراژ 2000 متر با بیش از 200 آثار هنری که به صورت سه بعدی توسط 23 هنرمند توسط دست طراحی شده می باشد . سبک طراحی های این موزه کلاسیک ، قلعه ها ، مناظر آبی ، مناظر مصر و مالزی بوده و به عنوان بزرگترین موزه هنر مالزی و دومین موزه در جهان را به خود اختصاص داده است . آثار هنری موجود در این موزه تقریبا واقعی و شبیه عکس می باشد .

 

باغ موزه تامان لگندا لنکاوی( Taman Lagenda Langkawi)

یک باغ موزه با مضمون فرهنگ عامه در سال 1996 در هوای آزاد تاسیس شد. این باغ موزه در کنار اسکله lagenda و kuah لنکاوی قرار گرفته است . باغ موزه تامان شامل مجسمه های رنگارنگ و اسطوره ای که به زبان انگلیسی می باشد را در خود جای داده است.

Legendary Langkawi sculptures( مجسمه های افسانه ای لنکاوی)

این مجسمه ها از بهترین داستانهای مجمع الجزایر از جمله شاهزاده خانمی که قبل ازدواج اعدام شد، داستان دوئل غولها و دیگر داستانها و افسانه ها ساخته شده است .

Lagenda Langkawi Structure ساختار لاگندا لنکاوی

این باغ دارای مناظر زیبا ، گیاهان سبز ، گلها و درختان میوه و همچنین فروشگاههای فروش صنایع دستی مالزی و اشیاء فرهنگی بدون گمرگ می باشد.

به دلیل قرار گرفتن در جنوب غربی لنکاوی شکل کوهستانی به خود گرفته واز ترکیب 4 دریاچه دست ساز، محیط مناسبی برای پیک نیک و اکتشاف حشرات و پیاده روی می باشد .

آبشارهای تلاگا توجو یا هفت چشمه Telaga Tujuh Waterfalls in Langkawi

نام این آبشار برگرفته از هفت برکه به صورت طبیعی که در یک مسیر به هم متصل شده است . در افسانه ها آمده پریان بسیاری به جنب و جوش و بازی در این برکه ها مشغول بودند. برای شنا کردن در این برکه ها و استفاده از مناظر خیره کننده باید از 300 پله بالا رفت. این مکان جای مناسبی برای پیک نیک ، غواصی می باشد.

آبشارهای تلاگا از 14طبقه تشکیل شده و در منطقه کوا شایان تماشا قرار گرفته است. برای رسیدن به این منطقه باید از جنگلهای استوایی گذشت .

پارک سونگای کیلیم (Park Sungai Kilim)

پارک سونگای در کنار سواحل سفید رنگ و تالاب قرار گرفته که مساحت بزرگی را به خود اختصاص داده است. این پارک به دلیل جنگلهای درخت شاه پسند استوایی مورد توجه و مراقبت قرار گرفته است .

با عبور از گذرگاهها میتوان انواع جانوران و گیاهان (درختان عظیم و عقابهای قرمز رنگ،خرچنگ های درختی، سوسمارهای سبز درختی و طوطیها ) همچنین به صخره فیل وباغ های معلق را مشاهده کرد.

آژانس هواپیمایی طاها گشت