آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

درباره کوالالامپور

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 2525

جاذبه های گردشگری:

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی با 452 متر ارتفاع( با درنظر گرفتن آنتن) جزو بلندترین آسمان خراش های جهان محسوب می شود و طبقات 41 و 42 آن ها توسط پل شیشه ای SkyBridge با طول 56 متر و ارتفاع 175 متر از سطح زمین به هم متصل شده اند.

بلندترین برج های دوقلوی جهان در 1998 به اتمام رسید و تا قبل از 2004 بلندترین سازه جهان محسوب می شدند.

مرکز خرید سوریا نیز در طبقه زیرین دو برج را به هم مرتبط می سازد. آکواریوم زیبای KLCC با دالان شیشه ای زیر آب، نمایندگی شرکت سونی و انواع مارک ها، موزه آثار هنری و فروشگاه های برج در طبقات بالا از دیگر امکانات پتروناس می باشد.

دو برج توسط ژاپنی ها و کره ای ها( هر کدام یک برج) طی مسابقه ساخته شدند و بعد از آن با پلی متصل گشتند.

 

آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC)

این آکواریوم عظیم واقع در طبقه زیرین برج های پترونانس، با بیش از 5000 گونه آبزیان مناطق حاره ای، با تونل شیشه ای به طول 90 متر واقع در زیر آب در سال 2005 افتتاح شد.

آکوآلند با مساحتی حدود 5000 فوت مربع( 1524 متر مربع) ، شامل نمایشگاه های مختلفی از انواع پوشش گیاهی، آبزیان، جانوران و گیاهان دریایی مثل کوسه های ببری شنی، مارها و مارمولک ها و هم چنین مرکز ماساژ پا توسط ماهی ها می باشد.

از برنامه های مفرح آن می توان به نمایش غذا دادن کوسه ها اشاره کرد.

   

پارک پروانه کوالالامپور (KL Butterfly Park)

پارک حیرت انگیز با بیش از 6000 پروانه و 120 گونه متفاوت در منطقه Lake Garden نزدیک به باغ پرندگان، کنار باغ های آبی و در ده دقیقه ای بخش مرکزی کوالالامپور واقع شده است.

با داشتن بیش از 15 هزار گونه گیاهی و گالری حشرات شامل هزارپاها و عنکبوت های نادر، در میان پارک های پروانه بی رقیب است.

مسیرهای پرپیچ و خم، پل های کوچک، برکه ها و تالاب ها به زیبایی این پارک می افزایند.

لاک پشت آب شیرین، ماهی ژاپنی و یک موزه با مجموعه بزرگی از پروانه ها و حشرات سراسر جهان از دیگر جاذبه های این بهشت پنهان است.

پارک پرندگان کوالالامپور (KL Bird Park)

پارک پرندگان با بیش از 3000 پرنده و 200 گونه مختلف از پرندگان خاص و استوایی، در سال 1991 در مرکز شهر کوالالامپور افتتاح شد.

پارک دارای 4 بخش بوده که پرندگان در محوطه سه بخش از آن که به سبک زیستگاه اصلیشان طراحی شده است، پرواز می کنند. در حالی که بخش چهارم شامل محفظه های بزرگی است که گونه های نادر پرندگان در آن ها و به طور جداگانه زندگی می کنند. بخش چهارم شامل آبشار و قسمت جوحه کشی نیز می باشد.

21 هکتار مساحت و گونه هایی نظیر مینا، منقار شاخیان، ماکائو،طوطی، فلامینگو، قرقاول، بزرگ ترین گونه کبوتر در جهان و شترمرغ KL را به بزرگ ترین پارکی که پرندگان در آن آزادانه زندگی می کنند، تبدیل کرده است.

قایق سواری، زمین بازی کودکان و دریاچه مصنوعی از دیگر امکانات این پارک می باشد.

 

معبد باتو کیو (Batu Cave Temple)

غارهای باتو با قدمت چهارصد میلیون ساله، توسط طبیعیدان آمریکایی در 120 سال پیش کشف شد. معبد باتو کیو در دامنه تپه این غارهای آهکی در 13 کیلومتری شمال کوالالامپور و نزدیکی رودخانه با تو ساخته شد.

این معبد جزمعروف ترین معابد در دین هندو بوده که در خارج از هندوستان قرار دارد.

جاذبه های مهم این مکان، مجسمه مورگان( یکی از خدایان هندو) با 42 متر ارتفاع از جنس فولاد و آب طلا در قسمت ورودی معبد قرار گرفته است. جهت سهولت دسترسی زائران به معبد 286 پله در دامنه تپه ایجاد شد.

سالانه بازدید بیش از 1,5 میلیون نفر از باتو کیو آن را به یکی از پر بازدید ترین اماکن مذهبی در جهان تبدیل کرده است.

داخل معبد مزین به مجسمه های خدایان بوده و مردم زیادی همواره به برگزاری آیین های مذهبی خود همراه با نواختن موسیقی سنتی در آن، می پردازند.

در محوطه اطراف، استخر با مجسمه های گوناگون از جمله مجسمه هانومان( خدای هندو و به شکل میمون) قرار دارد.

میمون ها نیز در اطراف غارها به گشت و گذار میپردازند و از احترام ویژه ای در میان بومیان برخوردارند.

 

معبد آرولمیگو ‌سری ‌راجاکالیامان (Arulmigu Sri Rajakaliamman Glass Temple)

یکی از معابد قدیمی شهر جوهور در نزدیکی مرز بین سنگاپور و مالزی واقع شده است که از بی نظیرترین بناهای معماری به شمار میرود.

در سال 1923 توسط سلطان جوهور ساخته و در طول گذر زمان تکمیل گردید. در سال 1991 راهب سیناتامبی بعد از سفر خود به تایلند و بازدید از معبد آن، تصمیم گرفت معبد آرولمیگو را به گونه ای بسازد تا هندی ها در هنگام عبادت از آن لذت هم ببرند. وی بر این باور بود که معبد پوشیده شده با شیشه به آثر هنری چشمگیری تبدیل خواهد شد به طوری که نظر افراد محلی و بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جلب خواهد کرد.

بدین ترتیب آرولمیگو سری راجاکالیامان به شکل معبد شیشه ای با 300 هزار قطعه شیشه قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش و سفید ساخته و در 1996 به روی عموم مردم گشوده شد.

در سال 2020، این معبد در کتاب رکوردهای مالزی به عنوان اولین و تنها معبد شیشه ای این کشور ذکر شده است.

در نگاه اول به نظر می رسد دیوارها دارای یک بافت برجسته غیر معمول هستند.

معبد دارای کافی شاپ بوده که در ایام خاص غذای گیاهی سرو میکند.سالن بزرگی نیز جهت انجام مراسم آئینی در ساختمان الحاقی این مکان وجود دارد.

در داخل آن، 10 مجسمه طلا قرار گرفته و به گونه ای استقرار یافته اند که چرخه زندگی از تولد تا جوانی، بزرکسالی و کهنسالی تا مرگ را یادآور میشوند.

10 مجسمه مرمر سفید هرکدام به ارتفاع 120 سانتی متر به نشانه فرستادگان خداوند نیز در این معبد وجود دارد.

در سمت چپ دو تابلو نقاشی بر روی سقف با موضوع برابری اجتماعی و نژادی، توسط هنرمندان بزرگی ایجاد شده است.در تصاویر همکاری و همراهی نژاد ها و اقوام متفاوت هندی، مسلمان، بودایی و مسیحی به زیبایی تصویر شده است.

 

پارک آبی سان وی لاگون کوالالامپور (Sun Way Lagoon Water Park)

پارک آبی سان وی لاگون با بیش از 80 وسیله و بازی آبی در سال 1993 و در غرب کوالالامپور بازگشایی شد. از سال 2007 تا 2010 به عنوان بهترین مرکز تفریحی در آسیا شناخته شده است.

از تفریحات پارک می توان به موج سواری، سرسره آبی سرعتی، سرسره های مارپیچی، بزرگ ترین ساحل موج سواری شنی و مصنوعی دنیا، طولانی ترین پل عابر معلق دنیا، باغ وحش و یکی از طولانی ترین مسیرهای پرواز با کابل(Flying Fox) اشاره کرد.

پارک آبی از 5 بخش مجزا تشکیل شده است که هریک از آن ها مجموعه بزرگی از سرگرمی ها هستند:

  1. پارک آبی
  2. پارک بی نهایت
  3. پارک سرگرمی
  4. پارک وحشت
  5. باغ وحش

از دیگر امکانات این مجموعه سالن های غذاخوری، سالن های بازی و ماساژ، پاتیناژ، سوپر مارکت، سوارکاری و فوت کورت شامل مک دونالد و کی اف سی می باشد. مرکز خرید پیرامید با برندهای معتبر و معروف نیز در نزدیکی این مجموعه قرار دارد.

 

پارک آبی میزبان کنسرت ها و مراسم بزرگی از جمله برنامه جهانی MTV طی سال های 2010، 2012 و 2013 بوده است.

آژانس هواپیمایی طاها گشت