آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

درباره گوانجو

  • تاریخ : 20 دی 1396
  • نویسنده : تیم خبری طاها گشت
  • بازدید : 2520

گوانجو(Guangzhou)

نام شهر گوانجو (گوانگجو، گوانگژو) در زمان حکومت چین، کانتون بوده است . در مدار راس السرطان، جنوب کشور چین و در استان گوآندونگ قرار دارد.

آب و هوای شهر، نیمه گرمسیری و مرطوب است که در تابستان دارای رطوبت و درجه حرارت بالا و در زمستان معتدل و خشک می باشد، معمولا از ماه های آوریل تا سپتامبر بارش باران دارد.

گوانجو سومین شهر چین و بزرگترین شهر در جنوب مرکزی کشور با مساحت 7,434,000 کیلومتر که در سال 2014 با جمعیت 13,080,500 نفر برآورد شده است.

 

جاذبه های گردشگری:

 

برج کانتون (Conton Tower)

برج 600 متری کانتون گوانجو چین، در شهر جدید زوجیانگ و در کنار رودخانه گوانجو واقع شده است.

بلندترین برج تلویزیونی دنیا که برج گوانجو نیز نامیده میشود، از پنج بخش بزرگ تشکیل شده است و در 28 سپتامبر 2010 همزمان با شانزدهمین دوره بازی های آسیایی(گوانجو- چین) رونمایی شد. تا قبل از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان شناخته می شد.

سازه برج هذلولی شکل بوده ،450 متر ارتفاع دارد که با آنتن نصب شده بر روی آن به 600 متر می رسد.امروزه بلندترین سازه در چین و دومین برج مخابراتی بلند دنیا( بعد از توکیو اسکای تری ژاپن) محسوب می شود.

بر دایره بالایی برج، چرخ و فلکی عظیم ایجاد شده است به طوری که بازدیدکنندگان با سوار در حباب های شیشه ای و گردش بر لبه برج هیجان را تجربه کنند. چرخ و فلک شانزده اتاق شیشه ای دارد که با زاویه پانزده درجه دور برج می گردد و تصویر پانورامای کاملی از شهر را ارائه می دهد.

برج کانتون دارای امکانات دیگری مثل فروشگاه های فروشگاههای محصولات غذایی ، سوغات و هدایا ، رستوران ، فست فود ، کافی شاپ و محل های استراحت، سالن های کنفرانس و اتاق ها و سالن های چند منظوره و متنوع جهت برنامه ها و نشست های مهم، می باشد.

سینمای سه و چهار، رستوران های متوعی از قبیل رستوران گردان فرانسوی ، رستوران گردان مدیترانه ای و رستوران چینی و کافه تریا واقع در بالای برج ( مرتفع ترین رستوران های گردان دنیا) از دیگر امکانات آن هستند.

 

تالار اجدادی انجمن چن( The Chen Clan Ancestral Hall)

در سال 1894 در زمان حکومت چینگ برای اقامت و برگزاری امپریالیستی ساخته شده بود که بعد از گذشت زمان کوتاهی به کالج صنعتی قبیله چن و سپس به مدرسه تغییر کرد.

امروزه این تالار، موزه هنرهای مردمی گوانجو است و به دلیل دکوراسیون خارق العاده در داخل و خارج ساختمان و همچنین وجود مجموعه ای از کنده کاری چوبی، سنگی، گچی و حکاکی روی دیوار معروفیت خاصی پیدا کرده است .

 

خانه بزرگ و قدیمی ایکسگوآن ( Xiguan Old and Big Houses)

ایکسگوآن مرکز فرهنگ قدیمی و سنتی گوانجو محسوب شده که در منطقه لیوان واقع در غرب شهر قرارگرفته است .

این خانه حدود 100 سال پیش با سبک لانگنان، مخلوطی از معماری شرقی و غربی ساخته شده است.

اکثر مردم شهر در خانه هایی قدیمی زندگی میکنند و این موضوع یکی از مواردی است که گردشگران زیادی را ترغیب به سفر به این شهر می کند، تا با سبک زندگی آن ها آشنا شوند .

 

پارک یوزو (Yuexiu Park)

بزرگترین پارک گوانجو در پای کوهی به مساحت 860,000 متر مربع و ارتفاع 70 متر قرار دارد که در 29 دسامبر سال 2002 بازگشایی شده است.

پارک یوزو به دلیل آثار تاریخی بسیار از جمله مجسمه پنج رام و آرامگاه شاه نانیو عضو محبوبترین اماکن برای بازدید کنندگان به شمار میرود.

 

جزیره شیمین (Shamian Island)

جزیره شیمین به معنای ساحل شنی ، به مساحت24,000 متر و در نزدیکی رودخانه مروارید واقع شده که با یک کانال آب از شهر جدا شده است.

این جزیره تنها مکانی بود که تجار و مهاجرین خارجی گوانگژو اجازه سکونت در آن را داشته اند و به همین خاطر یادآور تاریخ و خاطرات تلخ استعمارگرانه برای گوانجویی ها می باشد.

در امتداد رودخانه مکانی برای استراحت و نوشیدن چای وجود دارد که بازدیدکنندگان میتوانند از آن به راحتی استفاده کنند و از محیط اطراف لذت ببرند .

 

معبد گوآنگژیا( Guangxiao Temple)

معبد گوآنگژیا در انتهای شمالی جاده گوانگژیااو قرار دارد که برای بودایی ها زیارتگاه محبوب می باشد .

معبد گوانگژیا چندین بار بر اثر آتش سوزی ویران گردیده که بسیاری راهبان از داخل و خارج ازکشور در اواسط قرن 19 این مکان را بازسازی کردند.

در داخل معبد اکثر آثار قدیمی نابود شدند و تنها بخشی کوچک ازآنها باقی ماندند، این آثار شامل: دست نوشته هایی از سلسله چینی در تالار ماهاویرا، مجسمه بودای خواب، درختان بودهی و معابد آهن می باشد.

موزه گوانگدونگ (Guangdong Provincial Museum)

موزه ای جامع در سال 1957 به مساحت 43,000 متر مربع ساخته و در سال 1959 افتتاح شد.

 

این موزه شامل بخش های یادگاری نخستین کنگره ملی کومین تانگ و لو، رصدخانه خورشید دانشگاه یات سن بوده که پس از مدتی در ماه می سال 2010 موزه جدیدی افتتاح گردید و موزه قدیمی به طور دائم بسته شد.

 

 

معبد شش درخت انجیرهندی ( Temple of the Six Banyan Trees)

معبد انجیرهندی یکی از 4 معبد مشهور در گوانگجو بعد از گوانگژیا ، هیژوانگ و هوآلین است که در سال 1097 و در جاده لیورونگ (بمعنای جاده 6 درخت انجیر هندی) بنا شد.

پس از ویرانی معبد در آتش سوزی هایی رخ داده در آن، معبد طی سالهای 1373 و 1900 مورد بازسازی قرار گرفت.

مقبره شاه نانیو (Mausoleum of the Nanyue King)

مقبره شاه نانیو، مکان تاریخی مهمی برای گردشگران محسوب می شود. نانیو ژائومو دومین پادشاه چین که برای سرکوب نا آرامی ها و شورشهای مردمی به منطقه گوانجو آمده بود، در این منطقه سکونت کرد و سر انجام در این منطقه در گذشت.

پس از نانیو ژائومو (دومین پادشاه با 93 سال حکمرانی) 5 پادشاه دیگر نیز در همین مقبره دفن شدند .

 

 

سالن یادبود سون یات سن(Sun Yat-sen Memorial Hall)

 

سیاست‌مدار و رهبرانقلابی چین، سون یات سن که در سرنگونی دولت چینگ درانقلاب شین‌های تلاشهای زیادی داشت، سرانجام به پدر (چین مدرن) معروف و در نهایت سال 1921 درگذشت.

ازسال 1929 تا 1931 با بودجه مردم چین، ساختمانی 8 ضلعی با درب 71 متری برای حفاظت از مقبره سون بنا شده و به یکی ازشناخته شده ترین نشانه های شهر تبدیل گردید. خارج از سالن یک باغ گلکاری شده با دیوارهایی به سبک تاریخی و فضایی آرامش بخش قرار دارد.

 

 

 

گشت شبانه رودخانه مروارید (Guangzhou Pearl River Night Cruises)

رودخانه مروارید از نظر وسعت بعد از یانگ تسه و زرد ، سومین رتبه را داراست که گشت غرب به شرق گوانجو توسط رودخانه مروارید با قایق کروز در آن انجام می پذیرد .

شبانه حدود 10 قایق برای بازدید ازمنطقه هایژو تا اسکله تیانزی به مدت 90 دقیقه گشت انجام می دهند و گردشگران برای رسیدن به این منطقه می توانند از خط مترو استفاده کنند.

آژانس هواپیمایی طاها گشت