آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد

  • تاریخ : 14 مرداد 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 2094

۵ کاری که حتما باید در سفر به دبی انجام دهید!

دبی را می توان یکی از شهرهای محبوب برای تفریح دانست که هر ساله مقصد سفر و تفریح افراد زیادی از سرتاسر جهان می باشد. این شهر با وجود این که قدمت زیادی ندارد اما توانسته تا خود را به یکی از شهرهای مدرن جهان تبدیل کند و توسط سازه های بشری خود را به جهانیان بشناساند. می توان دبی را مهم ترین شهر امارات متحده عربی دانست، چرا که جاذبه های گردشگری و تفریحی متعدد آن بسیار خاص و متفاوت بوده و محبوبیتی بسیار در جهان پیدا کرده است. این شهر به اندازه ای جاذبه جذاب و دیدنی دارد که در یک سفر نمی توان از همه ی آن ها لذت برد. در اینجا تنها 5 کاری که حتما باید در سفر دبی انجام دهید را آورده ایم.

 

5 کاری که در سفر به دبی باید انجام داد

 

بازدید از برج خلیفه

مشهورترین جاذبه ی این شهر را می توان مرتبط با برج خلیفه دانست. این برج که به دلیل ارتفاع زیاد خود توانسته نام بلندترین دست سازه ی بشری را از برج سی ان تورنتو برباید، در این شهر قد برافراشته است. درون این برج تفریحات متعددی برای هر نوع سلیقه ای وجود دارد. از آکواریوم این برج گرفته تا مراکز خرید و رستوران هایی که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. پس از بازدید از تمام طبقات این برج خوب است تا به بالاترین طبقه ی آن بروید و چشم اندازی زیبا از این شهر کویری داشته باشید.

در کنار این برج زیبا فواره ای قرار دارد که بعدازظهرها از ساعت 6 هر نیم ساعت یکبار برای توریست ها رقص نور و فواره را به نمایش می گذارد. این فواره با مهندسی خارق العاده خود توانسته شهرتی جهانی برای خود دست و پا کند.

 

برج خلیفه دبی

 

گشت زدن در دبی مال

در نزدیکی این فواره بزرگ ترین مرکز خرید جهان یعنی دبی مال قرار دارد، که بازدید از آن را به هیچ عنوان از دست ندهید. اگر به دنبال اجناس مارک آمریکایی و اروپایی هستید، اما تنها می توانید به دبی سفر کنید پس حتما به دبی مال بروید و از مغازه های لوکس و اورجینال آن دیدن کنید. در این مجموعه می توانید شاهد نمایندگی های متعددی از برندهای معروف جهان هم چون اپل باشید. همچنین می توانید در این مجموعه ی عظیم از کافه و رستوران های خاصش لذت ببرید.

دبی مقصد گردشگری مهمی برای اکثر مسافران ایرانی می باشد. به طوری که بلیط هواپیما دبی، پر فروش ترین بلیط چندین سال اخیر بوده است.  

 

دبی مال  

 

آکواریوم دبی، بزرگترین اکواریوم جهان!

یکی دیگر از عجایب این مجموعه ی عظیم حضور آکواریوم عظیم آن واقع در دبی مال است. این آکواریوم 33 هزار موجود زنده ی دریایی را در خود جای داده است؛ که شامل 85 گونه ی دریایی است. به عنوان مثال در این اکواریوم 400 کوسه نگهداری می شود. نحوه ی ساخت منحصر به فرد تونل  این اکواریوم که زاویه ی 270 درجه دارد موجب شده است تا تجربه ای بی نظیر از دنیای زیر آب داشته باشید. این آکواریوم زیست بوم دریایی برای پنگوئن ها را نیز در دل خود جای داده است. جنگل های صخره ای و سیستم اتوماتیک روشنایی که بسته به روشنایی روز تغییر می کند از جاذبه های این آکواریوم عظیم محسوب می شود.

 

آکواریوم دبی

 

خرید در مرکز خرید امارات!

اگر هنوز نیاز دارید تا خرید کنید می توانید به مجموعه ی خرید دیگر این شهر یعنی امارت، اسکی و اسنوبورد بروید. این مرکز علاوه بر برخورداری از مغازه های برندهای لوکس و معتبر جهان هم چون زارا، از محوطه های تفریحی فراوانی نیز برخوردار است. می توانید در دل کویر دبی به اسکی، سورتمه و فعالیت های زمستانی مشغول شوید. همچنین می توانید از محوطه های بازی مثل بولینگ برای بزرگسالان و محوطه ی بازی مخصوص کودکان استفاده کنید. و در نهایت می توانید از رستوران های این مجموعه عظیم برای لذت بردن از یک وعده غذایی با انواع غذاهای بین المللی استفاده کنید.

 

مرکز خرید امارات دبی

 

تفریح در پارک آبی وایلد ودی

یکی دیگر از جاذبه های جذاب و عجیب شهر کویری دبی پارک آبی وایلد ودی است. این پارک عظیم آبی که تمیزی آن شما را شگفت زده می کند یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به دبی خواهد بود.. همچنین می توانید از طریق این پارک از گرمای دبی فرار کنید. در جای جای این پارک آبی غریق نجات ها و نگهبان ها ایستاده اند و هیچ خطری شما و کودکانتان را تهدید نخواهد کرد. این پارک مکان بسیار مناسبی برای خانواده ها به خصوص خانواده هایی است که همراه با فرزندان خود سفر کرده اند. اگر به این پارک رفتید حتما از سقوط مرگ آن استفاده کنید. سقوط مرگ این امکان را به شما می دهد که با زاویه 90 درجه به پایین سقوط کنید.علاوه بر این پارک می توانید از پارک آبی اتلانتیس نیز دیدن کنید و هیجان وسایل و سرسره های متعدد این پارک را نیز بچشید.

 

پارک آبی وایل وادی دبی

 

شاید بتوان جذاب ترین منطقه ی دبی را مدینه جمیرا دانست. این منطقه که بناهایی به سبک بوتیک را در خود دارد منطقه ای ساحلی و زیبا می باشد که در آن می توانید انواع تفریحات مربوط به دوران تاریخی عرب را تجربه کنید. ساختمان های این منطقه بر روی آب قرار دارند و ساحل های خصوصی این شهرک مکان جذابی برای پیاده روی عصرگاهی خواهد بود. در این شهرک سالن های متعددی برای برگزاری همایش ها و جشن ها و.. وجود دارد. این شهر که معماری مشابهی با ونیز ایتالیا دارد از باشگاه های بدنسازی به شیوه ی کهن بهره برده است. همچنین این شهرک در نزدیکی فرودگاه و شهر رسانه و شهر اینترنت و دبی مارینا قرار گرفته است.

یکی از کارهایی که حتما باید در دبی انجام دهید رفتن به شهر شبیه سازی پرواز است. در این شهر می توانید با انواع هواپیماها به صورت شبیه سازی شده و کاملا طبیعی تجربه ی پرواز خود را داشته باشید. هم چنین می توانید به آی فلای بروید و تجربه سقوط و معلق بودن در هوا را داشته باشید. این دو مرکز از جمله جالب توجه ترین مراکز دبی به شمار می روند.

 

منطقه تفریحی جمیرا دبی

 

اما اگر دوست دارید تا کمی با تاریخ و فرهنگ این شهر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم تا به محله ی قدیمی دبی بروید و از کوچه های تنگ و باریک این شهر دیدن کنید. این محله که در کنار رودخانه دبی قرار دارد محلی برای پا گذاشتن در دل تاریخ این شهر قدیمی - جدید است.

در نهایت این که از کدام جاذبه های این شهر دیدن کنید کاملا به سلیقه ی شخصی شما و میزان هزینه ای که میخواهید انجام دهید دارد. اما خب اغلب تفریحاتی که در شهرهای مدرن وجود دارند هزینه ی بالایی نیاز به همراه  دارند پس بهتر است تا قبل از سفر به دبی میزان هزینه ی قابل توجهی را همراه داشته باشید. چرا که تجربه ی همه ی این جاذبه ها درخور توجه اند و نمی توان از هیچکدام از آن ها به راحتی گذشت.

پیشنهاد ما به شما این می باشد که قبل از هرکاری بازدید از برج خلیفه و فواره دبی، مرکز خرید دبی مال، اکواریوم، جمیرا و مرکز شبیه سازی است.

آژانس هواپیمایی طاها گشت