آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

سفری 4 روزه به آنکارا

  • تاریخ : 05 مرداد 1398
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 1574

سفری 4 روزه به آنکار، پایتخت ترکیه! 

یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایرانیان شهر آنکارا پایتخت مدرن کشور ترکیه است. این شهر برخلاف استانبول که چهره ای تاریخی به خود گرفته است همواره توانسته تا از جنگ ها دور بماند و لذا اکنون شهری مدرن در دل ترکیه شده است. اگر به شهرهای شلوغ و پرهیاهوی امروزی علاقه ای دارید به آنکارا سفر کنید.

این که آنکارا شهری مدرن است دلیل بر این نیست که جاذبه های طبیعی و تاریخی نداشته باشد بلکه منظور این است که در نگاه اول هیاهوی شهر مدرن شما را خواهد گرفت. یکی از نکات مهم در خصوص سفر به شهری دیگر این است که برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از جاذبه های گردشگری ان شهر داشته باشید تا بتوانید هم از سفر لذت ببرید و هم از تمام جاذبه های آن شهر دیدن کنید. در این مقاله سعی داریم تا سفری 4 روزه به آنکارا را برنامه ریزی کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

سفری 4 روزه به آنکارا

 

روز اول:

بهتر است اولین روز خود را در طبیعت این شهر بگذرانید، پس وسایل پیک نیک خود را آماده کنید و به سمت شهر گل باشی به راه بیفتید. این شهر که دارای طبیعیتی بکر و بی نظیر می باشد، به مکانی دیدنی برای توریست ها تبدیل شده است. در نزدیکی این شهر دریاچه ی موگان قرار دارد که نقطه ای مهم برای صید خرچنگ به شمار می رود. همچنین پارک موگان در این منطقه قرار دارد که برای حفاظت از پرندگان آبی ساخته شده است. میت وانید یک روز کامل در دل طبیعت این شهر باشید چرا که در روزهای آینده فرصت بازگشت به این منطقه را نخواهید داشت. پس کمی غذا با خود همراه داشته باشید و تا غروب آفتاب در این منطقه بمانید. می توانید وعده شام را نیز در رستوران های این شهر و یا در هتل میل کنید.

برای داشتن یک سفر خوب و مفید، همیشه باید پس از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نسبت به زمان پرواز و چک این و چک اوت هتل، برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

 

دریاچه موگان آنکارا

 

روز دوم:

روز دوم را به بازدید از بناهای تاریخی این شهر اختصاص دهید. به قلعه ی تاریخی آنکارا بروید که متعلق به قرون وسطی است. در این قلعه می توانید شاهد گالری ها و موزه های متعددی باشید. همچنین زمانی که به بالای این قلعه برسید می توانید نمایی زیبا از شهر آنکارا داشته باشید. پس از قلعه آنکارا به سرغ آگوستوس بروید، در آنجا می توانید ردپای حضور رومیان را در عبادتگاه اگوستوس ببینید. این عبادتگاه که برای اگوستوس امپراطور روم ساخته شده است دارای سنگ نوشته ای بسیار سالم است که میگویند توسط خود اگوستوس حک شده است. پس از آن به مسجد حاجی بایرام در نزدیکی این عبادتگاه بروید. در نهایت روز خود را با بازدید از اکواریوم آکوا وگا به پایان برسانید این اکواریوم زیست بوم بسیاری از گونه های دریایی را برای شما به نمایش میگذارد. در نهایت شام خود را در فوت کورت بزرگ این مجموعه میل کنید. تا با غذایی خوشمزه به روز دوم سفر خود پایان دهید.

 

قلعه تاریخی آنکارا

 

روز سوم:

همواره یکی از راه های آشنایی با تاریخ و فرهنگ هر شهر و ملتی بازدید از موزه های آن منطقه است. در این خصوص در شهر آنکارا موزه های متعدد با موضوعات متنوعی برپا شده است که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست پس امروز را به بازدید از این موزه ها اختصاص دهید. ابتدا به موزه جنگ استقلال این شهر بروید. این موزه همانطور که از نام آن برمی آید مرتبط با جنگ استقلال ترکیه است. در این موزه می توانید عکس های مرتبط با این جنگ و همچنین مجسمه های مومیایی رهبران ترک را مشاهده کنید.

موزه ی بعدی این شهر موزه تمدن آناتولی است. در این موزه که بزرگ ترین موزه ی آنکارا و بهترین موزه اروپا در سال 2002 معرفی شده است می توانید آثار به جای مانده از تمدن آناتولی و امپراطوری عثمانی را مشاهده کنید. موزه ی دیگری که در این شهر وجود دارد موزه صنعتی کوک است که در آن روند پیشرفت دستگاه های صنعتی ترکیه را مشاهده خواهید کرد. اغلب وسایلی که در این موزه به نمایش درآمده است متعلق به خانواده های کوک بوده و متعلق به گالری های شخصی می باشد. موزه ی دیگری که وجود دارد موزه ی هوانوردی این شهر است که اشیا و هواپیماهای مرتبط با جنگ جهانی دوم در آن جا نگهداری می شود.

موزه ی جذابی که در این شهر قرار دارد موزه ی هنر و مجسمه سازی است که به دو بخش موقت و دائمی تقسیم شده است. در بخش موقت این موزه می توانید آثار هنرمندان معاصر و مدرن را تماشا کنید و در بخش دائمی آن اثار هنرمندان ترک از قرن 18 به بعد را به تماشا بایستید. در نزدیکی این موزه موزه ی مردم شناسی آنکارا نیز قرار دارد که بازدید از آن تجربه درک گذشته اهالی انکارا را به همراه دارد. در آخر به هتل بازگردید و استراحت کنید تا برای یک روز دیگر گردش در آنکارا آماده شوید.

 

موزه آناتولی آنکارا

 

روز چهارم:

امروز خود را تنها به محله ی قدیمی هامامونو اختصاص دهید. بخش اعظمی از تاریخ ترکیه را امپراطوری عظیم عثمانی تشکیل داده است که شکوه و عظمت آن دوران بر هیچ کس پوشیده نیست، پس چه چیزی جذاب تر از این است که به محله ای بروید که در آن خانه ها به سبک دوران پرشکوه عثمانی ساخته شده است. محله ی هامامونو با برخورداری از خانه های چوبی  با معماری زیبای عثمانی یکی از جاذبه های دیدنی آنکارا محسوب می شود. البته اکثر این خانه ها به دلیل توریستی بودن این محله به مغازه ها و رستوران ها و کافه ها و گالری های صنایع دستی تبدیل شده اند پس علاوه بر قدم گذاشتن در دل تاریخ ترکیه می توانید به خرید نیز بپردازید. هم چنین در این محله 4 مسجد معروف حاجی موسی، تاکتین سلطان، کاراکابی و ساریکادی وجود دارد که بازدید از آن ها بسیار بذت بخش خواهد بود. یکی دیگر از موزه های آنکارا که در این محله قرار دارد. خانه ی مهمت ارکیف ارسوی شاعر برجسته ی ترک که سرود ملی ترکیه را نیز سروده است، می باشد که در این محله به موزه تبدیل شده است و می توانید آخرین لحظه ی زندگی این شاعر را در خانه اش تماشا کنید. این محله هم در روز و هم در شب زیبایی های خاص خود را دارد اما اگر می خواهید جنب و جوش مردم ترکیه را ببینید در شب به این محله بروید. اگر در ماه رمضان در اینجا حضور پیدا کنید می توانید شاهد مراسمات مختلفی که در اینجا برگزار می شود نیز باشید.

این تنها یک برنامه پیشنهادی و مفید برای 4 روز در آنکارا می باشد، شما می توانید پس از خرید بلیط هواپیما آنکارا، با مطالعه و تحقیق درباره جاهای دیدنی آنکارا و کارهایی که می توان در این شهر انجام داد. برنامه ای دقیق و مناسب با علایق خود داشته باشید.

 

محله هامامونو

آژانس هواپیمایی طاها گشت