آژانس هواپیمایی طاها گشت لطفا منتظر بمانید...

معرفی 5 شهر فوق العاده گرجستان

  • تاریخ : 26 آذر 1397
  • نویسنده : تیم خبری طاهاگشت
  • بازدید : 3485

گرجستان

 

آیا به دنبال یک مقصد منحصر به فرد برای تعطیلات خود هستید؟

اگر شما یک ماجراجو ، متفکر تاریخی ، عاشق پیاده روی و کمپینگ ، یا از طرفداران معماری مدرن و قدیمی هستید ، گرجستان با شهر های قرون وسطایی ، غذاهای خوب ، آب و هوا مناسب و مردم مهمان نوازش نیازهای هر مسافری را برآورده می کند . چشم بسیاری از گردشگران به دنبال این شهر می باشد . با طاها گشت همراه شوید تا در اینجا با 5 تا از زیباترین شهر های گرجستان آشنا شویم .

تور گرجستان

تفلیس

 

آیا تاکنون تفلیس، پایتخت گرجستان را دیده اید؟ شاید هنوز دلیل کافی برای سفر به این شهر را نداشته اید . تفلیس یک شهر شلوغ پر از جاذبه های گردشگری ، مکان های تاریخی و غذاهای خوشمزه است . دلایل بسیاری وجود دارد که شما باید تعطیلات بعدی خود را در تور تفلیس برنامه ریزی کنید .

مجسمه مادر تفلیس

1) سفری ارزان و اقتصادی : تفلیس شهری کاملاً اقتصادی می باشد ؛ و شما سفری ارزان خواهید داشت . محل اقامت ، حمل ونقل ، غذا و حتی جاذبه های گردشگری نسبتاً ارزانی دارد . مهم تر از همه بازدید از بسیاری مناظر تاریخی شهر رایگان می باشد .

از نظر اقامت تفلیس زنجیره گسترده ای از هتل های بین المللی نظیر Sheraton, Marriot , Ibis و ... را در خود جای داده است . اگر به تنهایی به تفلیس سفر میکنید می توانید خوابگاه های انفرادی ارزان قیمت اجاره کنید . با تور تفلیس طاها گشت می توانید سفری ارزان تر داشته باشید به همراه راهنمای فارسی زبان و ترانسفر فرودگاهی .

قلعه ناریکالا

2) تفلیس یکی از قدیمی ترین شهر های اروپا است بنابراین طبیعی است که این شهر پر از مکان ها و جاذبه های تاریخی باشد .

قلعه ناریکالا : قدیمی ترین جاذبه پایتخت گرجستان که به عنوان قلب تفلیس شناخته شده است .

معبد متاتسمیندا : آرامگاه افراد سرشناس و مشهور گرجی چون نویسندگان ، هنرمندان ، محققان و قهرمانان ملی گرجستان می باشد .

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا : این مجسمه نماد و سمبل گرجستان است . مجسمه 20 متری کارتلیس ددا به معنای مادر کارتلی است از این رو به آن مجسمه مادر گرجستان نیز گفته می شود .

کلیسای صخره ای گرجستان : معروف به ستون کاتسخی که بر فراز یک صخره در ارتفاع 40 متری قرار گرفته است ، و حدوداً بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده ، نکته جالب توجه درباره این کلیسا این است که هنوز کسی نمی داند راهبان چگونه از این صخره بالا رفته و یا حتی چگونه این کلیسا بر روی صخره به این بلندی ساخته شده است .

کلیسا صخره ای

باتومی

 

شهر باتومی بعد از تفلیس دومین شهر بزرگ گرجستان است که به پایتخت دوم نیز شهرت دارد . باتومی را بهشت گرجستان می نامند .

کشور گرجستان در چند سال اخیر توانسته است توجه گردشگران زیادی را به خود جلب نماید ، از کشورمان ایران هم به دلیل نزدیکی جغرافیایی ، هر ساله گردشگران بسیاری به این کشور سفر می کنند . با تور8 روزه تفلیس-باتومی طاهاگشت این امکان وجود دارد که در یک سفر از دو شهر فوق العاده گرجستان لذت ببرید.

شهر بندرگاهی باتومی در کنار تمام جاذبه های توریستی اش با داشتن امکاناتی مدرن و جذاب ، نزدیک بودن به پایتخت و داشتن آب و هوای معتدل ، در تمام سال میزبان گردشگران بسیاری می باشد . معماری پیشرفته و بازسازی بخش های قدیمی شهر نیز به جذابیت های این شهر افزوده است .

باتومی گرجستان

یکی از جالب ترین دیدنی های شهر ، مجسمه علی و نینو ساخته شده توسط مجسمه ساز گرجستان ، تامارا است . این دو مجسمه هر 10 دقیقه به سمت یکدیگر حرکت می کنند ادغام می شوند و بعد دوباره از هم دور می شوند .

برای ساخت مجسمه علی و نینو از رمان کوربان سعید با همین نام الهام گرفته شده است . این کتاب داستان عاشقانه میان دختر گرجی مسیحی و پسر آذربایجانی مسلمان که در سال 1918 می زیستند را روایت می کند .

مجسمه علی و نینو

پوتی

 

پوتی یکی از بزرگترین شهرهای کنار دریای سیاه است . از لحاظ تاریخی در جای پوتی مدرن امروز شهر فازیس وجود داشته است . در طول توسعه ترکیه در قرن شانزدهم قلعه نظامی پوتی و مسکن های اطراف آن ساخته شدند . و پس از آن به تدریج شهر پوتی در قالب امروزی خود به وجود آمد که اکنون به عنوان یک مقصد توریستی مدرن شناخته می شود .

شهر بندری پوتی

قسمت اعظم واردات و صادرات کشور گرجستان از بندر پوتی صورت می گیرد. و علاوه بر گرجستان، بسیاری از کالاهای کشورهای ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان نیز وارد این بندر می شود .

برای طرفداران فعالیت های فضای باز ، از جمله پیاده روی، گردش خارج از شهر ، سفرهای کوتاه، پیک نیک و انواع کمپینگ ، پوتی یک مکان ایده آل است .

همچنین در فصول مختلف می توانید شاهد مهاجرت پرندگان به بندر پوتی باشید که زیبایی این شهر را دو چندان می کنند .

بندر پوتی

متسختا

 

متسختا تا قبل از انتقال پایتخت به تفلیس از قرن یکم تا ششم میلادی پایتخت گرجستان بوده است . متسختا امروزه با داشتن آثار باستانی ارزشمند با معماری های منحصر به فرد همچون یک موزه بزرگ می باشد .

متسختا در فاصله کم و حدوداً 20 کیلومتری تفلیس قرار دارد، به همین دلیل گردشگران می توانند به راحتی با اتوبوس از تفلیس به متسختا بروند ، و یک گردش یک روزه در پایتخت باستانی گرجستان داشته باشند .

بازدید از قدیمی ترین صومعه مسیحی گرجستان

 

یکی از دلایلی که گردشگران به شهر متسختا می روند دیدن صومعه جواری می باشد . قدمت صومعه جواری مربوط به قرن ششم میلادی است که جزء مهم ترین آثار معماری گرجی می باشد . همچنین موقعیت این صومعه بربلندی و شرف بودن آن به کل شهر متسختا از ویژگی های منحصر به فرد آن می باشد .

معبد جواری متسختا

کلیسا مربوط به قرون وسطی گرجستان

 

کلیسا سوتیتسخولی دومین کلیسا مهم ارتودوکس می باشد و دور تا دور آن را دیوار دفاعی بلندی محاصره کرده است ، طبقه های فوقانی این کلیسا محل نگهداری اسلحه می باشد .

ساختمان کلیسا سوتیتسخولی به دلیل داشتن معماری فوق العاده ، کنده کاری های خاص ، نقاشی های زیبا و چشم گیر به شدت مورد توجه گردشگران می باشد ، این کلیسا در قرن 11 میلادی در دوران قرون وسطی توسط معمار معروف گرجی آرسا کیدزه ساخته شده است .

نام این کلیسا مشتق دو کلمه گرجی به معنای ستون زندگی می باشد .

کلیسا سوتیتسخولی

کوتایسی

 

کوتایسی دومین شهر بزرگ و قدیمی ترین شهر گرجستان است که خانه ی بسیاری از مکان های جذاب و مناظر باورنکرنی می باشد . موقعیت مرکزی و مناسب کوتایسی آن را به بهترین مرکز برای دیدن بسیاری از شگفتی های گرجستان می کند .

دریاچه شاوری / shaori lake

دریاچه شاوری با 67/2 کیلومتر طول و 14.5 متر عمق یکی از مهم ترین ذخایر آب در گرجستان محسوب می شود . این دریاچه فقط یک ساعت با کوتایسی فاصله دارد . و بهترین زمان بازدید از این دریاچه در طول فصل پاییز است ، زمانی که جنگل اطراف آن به یک پالت با رنگ های گرم و زنده تبدیل می شود .

shaori lake

آب گرم تسقالتوبو / Tsqaltubo

 

تسقالتوبو شهر کوچک و مجلل دارای آب گرم است که در نزدیکی کوتایسی قرار دارد . آب گرم تسقالتوبو در دوران شوروی در سال حدود 125000 بازدید کننده را برای آرامش و درمان سیستم گردش خون ، تنفس ، اعصاب ، پوست و ... به خود جذب می کرد ؛ اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی از میزان گردشگران این شهر به شدت کاسته شد .

شهر تسقالتوبو

کوتایسی از نظر وضعیت اقتصادی و سرمایه رقیب قدیمی تفلیس می باشد . همچنین از زمانی که پارلمان گرجستان در سال 2012 به کوتایسی منتقل شد ، تغییرات و هزینه زیادی برای احیای خیابان ها ، پارک ها ، ساختمان ها و بنا های تاریخی در شهر صورت گرفت . همچنین امنیت شهر خیلی بیشتراز قبل شد .

پارلمان گرجستان پارلمان قدیم گرجستان

در سفر به کوتایسی گرجستان بازدید از کلیسا باگراتی و صومعه گالاتی ( بزرگترین صومعه های ارتدوکس قرون وسطایی ) که هر دو جزء میراث جهانی یونسکو هستند را به هیچ عنوان از دست ندهید .

  صومعه گالاتی کلیسا باگراتی

آژانس هواپیمایی طاها گشت